کمیسر توسعه اتحادیه اروپا حملات تروریستی اخیر در اروپا از جمله در بروکسل را فرم جدیدی از تهدید ارزیابی کرد که اروپا باید واکنش مناسبی به آن نشان دهد.

اروپا با شکل جدیدی از تهدید تروریستی روبرو است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "یوهانس هان"، کمیسر توسعه اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه اتریشی "دی پرسه" از توافق اتحادیه اروپا با ترکیه بر سر مسئله پناهندگان حمایت کرده و گفت: ما با ترکیه توافقی را بسته ایم که اساس آن حاکمیت قانون است. من بر این عقیده ام که ترکیه بر اساس قوانین و تعهدات بین المللی عمل می کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که هدف اصلی اروپا باید این باشد که از مرزهای خارجی خود حفاظت کند. این توافق باید منجر به کنترل هجوم پناهندگان به اروپا شود.این البته بدین مفهوم نیست که ما امکان دسترسی پناهندگان به اروپا را متوقف کنیم.

کمیسر توسعه اتحادیه اروپا در بخش دیگری از این گفتگو به علاقه متقابل اروپا و ترکیه برای همکاری عمیق و تنگاتنگ تر با یکدیگر سخن گفته و در عین حال خروجی مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را نامعلوم و باز دانسته و همچنین گفت: ترکیه می خواهد عضو اتحادیه اروپا شود، اما حقوق اساسی مانند آزادی مطبوعات و آزدی بیان قابل مذاکره نیست. ترکیه باید به عنوان نامزد عضویت در اتحادیه اروپا این اصول اساسی را بپذیرد و به آن احترام بگذارد.

وی در ادامه بر یک راهکار اروپایی برای حل بحران پناهندگان تاکید کرده و در بخش دیگری از این گفتگو درباره اوضاع بروکسل که محل اقامت وی است بعد از حملات تروریستی اخیر گفت: من شخصا احساس ناامنی نمی کنم. من این شرایط را بیشتر نوعی چالش می بینم. این یک فرم جدیدی از تهدید است که ما به عنوان اروپا باید واکنش مناسبی به آن نشان دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.