۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
کد خبر: 363669

بر اساس اعلام سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری در سال ۲۰۱۵ میلادی بازار خودروی ایران با فروش یک میلیون دستگاه اتومبیل به عنوان سیزدهمین بازار بزرگ خودروی جهان دست یافت.

بازار خودروی ایران در جهان سیزدهم شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از زومیت، سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد بازار خودروی ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی با فروش یک میلیون دستگاه اتومبیل عنوان سیزدهمین بازار بزرگ خودروی جهان را به خود اختصاص داد. 

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده توسط این سازمان بین‌المللی، در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از یک میلیون و ۵۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو در ایران فروخته شده است. البته این آمار نشان می‌دهد که فروش خودرو در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال قبل ۵۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه کاهش داشته است.

در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در ایران فروخته شده بود. 

بر اساس اطلاعات سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری در سال ۲۰۱۵ میلادی، بازار خودروی ایران ۱.۵۹ درصد از کل فروش خودرو در دنیا را به خود اختصاص داده است. سال ۲۰۱۵ میلادی ۶۶ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۷۱۹ دستگاه خودرو فروخته شده است که نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی، ۸۹۴ هزار و ۵۳۷ دستگاه بیشتر فروخته شده است.

در جدول پرفروش‌ترین بازارهای خودروی دنیا، چین، آمریکا و ژاپن رتبه‌های اول، دوم و سوم را از آن خود کرده‌اند. سال ۲۰۱۵ میلادی در چین ۲۱.۱۴ میلیون خودرو، در آمریکا ۷.۵۷ میلیون خودرو و در ژاپن ۴.۳۱ میلیون خودرو به فروش رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.