مردم برلین آلمان، از این پس می توانند سبزیجات تازه تولید شده را از مزرعه های کوچک و مصنوعی موجود در فروشگاه ها تهیه کنند.

اولین مزرعه های سبزیجات کوچک و عمودی، در فروشگاه های در برلین

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از راشاتودی، در مزرعه های فروشگاهی، مصنوعی و کوچک ساخته شده در برلین، سبزیجات مختلفی قابل رشد هستند.

این مزرعه های مصنوعی می توانند در گوشه یی از فروشگاه های جای بگیرند و برای خریداران، گیاهان تازه و با طراوت را به ارمغان آورند.

این روش باعث خودکفا شدن بسیاری از شهرها برای تولید سبزیجات خواهد شد و دیگر به دلیل شرایط محیطی و زیستی، مردم مناطق مختلف دنیا از خوردن سبزیجات تازه محروم نمی مانند.

این میکرو مزرعه ها، با قرار گرفتن در فروشگاه ها، باعث کاهش هزینه های حمل و نقل از مزارع دور از شهر، کاهش آلودگی های زیست محیطی و آلودگی هوا و همچنین صرفه جویی در زمان می شود.

وجود این مزرعه های کوچک و مصنوعی در شهرهای مختلف، در آینده یی نه چندان دور، می تواند باعث کاهش مصرف آب، انرژی و فضا شود.

در این گلخانه ی کوچک عمودی می توان سبزیجات، گوجه فرنگی، فلفل و سایر موارد مشابه را پرورش داد.

این برنامه ی آزمایشی توسط شرکت INFARM آغاز شده است و قرار است پس از گذراندن مدت زمان 6 ماهه ی آزمایشی در فروشگاه های برلین، به دیگر شهرها و دیگر محل ها از جمله رستورن ها و هتل ها گسترش یابد.

مزارع کوچک شرکت INFARM، تلفیقی از سخت افزار و نرم افزار های فناورانه در تولید محصولات کشاورزی برای تولید و بهره وری بیش تر می باشد.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.