مدیرکل اوقاف خراسان رضوی گفت: ۲۸ وقف جدید در طول اجرای طرح آرامش بهاری در خراسان رضوی در سال ۹۵ به ثبت رسید.

۲۸ وقف جدید از ابتدای امسال در خراسان رضوی به ثبت رسید

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی 28 وقف جدید در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.
وی افزود: این وقف‌ها در شهرستان جغتای، رشتخوار، فیروزه، گناباد، مشهد، سبزوار، مه ولات و تایباد به ثبت رسیده است.
مدیرکل اوقاف خراسان رضوی بیان کرد: شهرستان جغتای با ثبت 18وقف جدید بیشترین وقف را به خود اختصاص داده است و با ارزش ترین وقف مربوط به وقف سه واحد تجاری و یک قطعه زمین توسط بانوی خیراندیش سبزواری است که جهت هزینه‌های جاری مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) سبزوار، مجالس اهل بیت و امور قرآنی وقف شده است.
وی با اشاره به اینکه این موقوفات شامل آب و اراضی، واحدهای مسکونی و تجاری است تصریح کرد: از نیات واقفین می‌توان به وقف زمین جهت توسعه امامزاده، جهت ساخت دارالقران و مجتمع فرهنگی، ورزشی، وقف جهت عزاداری سید الشهداء(ع)، حوزه عملیه، شادی و ولادت ائمه اطهار، خیرات و مبرات و همچنین وقف یک واحد مسکونی جهت خانه عالم امامزاده حسن روستای نزل آباد سبزوار توسط خیرین این روستا اشاره کرد.
گنابادی نژاد افزود: از نکات قابل توجه می‌توان به 5 وقف جدید در روستای ابویسان شهرستان جغتای اشاره کرد که این موقوفات با نیت توسعه وترویج فرهنگ قرآن کریم است و ارزش کل 28 وقف جدید  27 میلیارد ریال برآورد می‌شود.
طرح آرامش بهاری سازمان اوقاف و امور خیریه، هر ساله در ایام تعطیلات نوروز در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.