سال۹۵ را باید سال لبیک‌گویی به رهبری انقلاب بنامیم و به‌جای قطب‌بندی و دسته‌بندی جامعه به تندرو و میانه‌رو، اصولگرا و اصلاح‌طلب، به انقلابی و ضدانقلابی بیندیشیم و از این پس معیار سنجش خودی و غیرخودی را پایبندی به آرمانهای امام و انقلاب و شهدا بدانیم.

 اصلی‌ترین شاخصه انقلابی بودن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، متن یادداشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با عنوان «اصلی‌ترین شاخصه انقلابی بودن» به شرح ذیل است:

گاهی احساس می‌شود هرکس که بیشتر حرف می‌زند، بیشتر به چشم می‌آید و هرکس که بی‌صدا و بدون قیل و قال در حیطه کاری و مسؤولیتی خویش به‌خوبی و به سلامت و پاکی کار می‌کند، کمتر به چشم می‌آید، البته نطق و زبان بهترین نعمت خدادادی است «علّمه البیان» که خدای متعال به‌خاطر این ظرافتها و ظرفیتهای خیره‌کننده‌ای که در خلقت آدمی لحاظ فرموده است به خود تبریک می‌گوید: «و تبارک الله احسن الخالقین»، اما همین زبان اگر درست مدیریت و کنترل نشود، سر سبز را نیز بر باد خواهد داد.

پادشاهی به یکی از ندیمان دربارش گفت: "برو بهترین خوراکی را برایم مهیا کن" و او رفت برایش زبان آورد، باری دیگر به او گفت: "برو بدترین طعام را برایم بیاور" و او این‌بار نیز زبان آورد، سرّ آن‌ را که جویا شد، ندیم گفت: "زبان هم می‌تواند بهترین باشد و هم بدترین".

از این‌که بگذریم آفتها و آسیبهایی که از ناحیه زبان ممکن است گریبان آدمی را بگیرد و عرصه زندگی را برای او پیچیده و تلخ نماید، کم نیست، از نمّامی و سخن‌چینی گرفته تا غیبت و تهمت و دروغ و شهادت به‌ناحق و فحش و تملق و ده‌ها خطا و گناه ریز و درشت دیگر اما آنچه کانون این آسیب‌هاست، پرحرفی و زیاده‌گویی و بی‌حساب و نابه‌جا و به‌دور از عقل و خرد و تفکر سخن بر زبان راندن است به‌ویژه آنگاه که آدمی در مقام تدلیس و توجیه زشتیها و ناکامی‌ها و سیاهی‌ها برآید و برای فائق آمدن بر گُرده قدرت و ثروت و شوکت مادی و دنیوی، زبان را به خدمت بگیرد و ناحق را حق و یا سفیدی را سیاهی جلوه دهد که البته در حوزه حیات اجتماعی و سیاسی از آن به تبلیغات دروغین و یا جنگ روانی و ترویج شایعات از مجرای گویش‌های وارونه یاد می‌شود.

با نیم نگاهی به سالهای گذشته، با کمال تأسف باید بگوئیم که کفه حرف‌زدنها و تدلیس‌کردنهای گفتمانی به‌مراتب از عمل و رفتار و اقدامات خالصانه و مفید سنگین‌تر بوده است، این در حالی است که چه امام راحل (ره) و چه خلف صالح او امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به تناسب شرایط و نیازها، در جهت ترسیم نقشه راه پیشرفت و عزت کشور، هشدارها و رهنمودهای راهبردی و دقیقی داشته‌اند به‌ویژه با ابتکار به‌جای مقام معظم رهبری با تعیین شعار سال، جهت‌گیری‌های اساسی و بنیادین جامعه و مردم و عوامل مختلف حاکمیت در هر سال همواره ترسیم گردیده است اما از قدیم گفتند: به عمل و اراده است که کار برآید نه به حرف و سخن عاری از اراده و اقدام.

کافی است در این خصوص تنها به چند نمونه از باب مشت نمونه خروار، اشارتی داشته باشیم:
1.    مبارزه با فساد؛ به‌ویژه فساد مالی و اقتصادی، آیا در این‌خصوص کم حرف زده و شنیده‌ایم؟ تا بدانجا که فریاد رهبری دلسوز و دردآشنای انقلابمان بلند شد که کمتر حرف بزنید و بلکه در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی طرحی نو و اقدامی قاطع و انقلابی دراندازید و در همین‌راستا سران سه قوه و مسؤولان امر را در دستورالعمل 8 ماده‌ای مخاطب قرار دادند؛ و اکنون وقت آن است که مسؤولان امر در محکمه وجدان خویش پاسخ گویند که چه میزان از دغدغه‌های رهبری انقلاب و مردم شریف ایران را در عمل پاسخ گفتند؟

2.    اقتصاد مقاومتی؛ نسخه‌ای بی‌بدیل برای نجات و بلکه پیشرفت اقتصاد کشور در تمامی ابعاد، علی‌رغم اعتراف همگان به‌ویژه تیم اقتصادی دولت یازدهم و شخص رئیس دولت که استاد حرف و سخن بوده و هستند، حال به‌دور از کشمکش‌های عرصه سیاست و قدرت، باید واقع‌بینانه به ارزیابی عملکردها نشست که آیا با همه قیل و قالها و سیاه‌نمایی‌ها و کاسه و کوزه بر سر دیگران شکستن‌ها، چه اقدام مفیدی در راستای عملیاتی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی برداشته شده است؟

    آیا به همان میزان که برای برجام و جلب نظر سرمایه‌گذاران خارجی و رفع تحریمها، دغدغه و تلاش‌های مفید و غیرمفیدی داشته‌ایم، برای حل معضلات و مشکلات مختلف اقتصادی بر مبنای اقتصاد مقاومتی نیز قدمی برداشته‌ایم؟!

3.    فرهنگ انقلاب؛ سالهاست که دیده‌بان تیزبین و هوشمند انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری از واژگانی همچون تهاجم، شبیخون و ناتو فرهنگی در مقام هشدار به توده مردم به‌ویژه مدیران و مسؤولان کشور، استفاده می‌نمایند و در سالهای اخیر با رصد جبهه استکبار و شگردهای گوناگون دشمنان ملت ایران، نسبت به خطر نفوذ فردی و جریانی در بخشهای مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و مدیریتی کشور تذکرات شفاف و قاطعی که حقاً حجت را بر همگان تمام کرده است، داده‌اند، حال جای این سؤال است که در مقام عمل، چه میزان دغدغه‌های بزرگ‌دیده‌بان انقلاب را جامه عمل پوشیده‌ایم و با اعتقاد به منویات معظم‌له کدامین گامهای اجرایی مفیدی را برداشته‌ایم؟

   تأسف‌انگیز این‌که اگر توسط برخی مجموعه‌های انقلابی و حزب‌اللهی وابسته به بدنه فعال جامعه یعنی بسیج «این لشکر مخلص خدا» نیز فعالیت‌ها و گامهایی هرچند محدود به‌ویژه در حوزه رسانه و عرصه‌های هنری و فرهنگی صورت پذیرفته باشد، با انگ سلبی‌انگاری و تندروی منکوب گردیده است.

4.    جبهه مقاومت و بیداری اسلامی؛ که یکی از برکات انقلاب امام خمینی(ره) محسوب می‌گردد. به‌راستی کسانی که دل به اندیشه‌های امام داده باشند و مهم‌ترین آرمان امام که قدس شریف و مبارزه با استکبار و حمایت از مستضعفان بود را فراموش نکرده باشند، امروز در عرصه دیپلماسی و تعاملات بین‌المللی، جز به حمایت عملی از جبهه مقاومت و بیداری اسلامی خواهند اندیشید؟!

5.    اصول مکتب امام خمینی (ره)؛ ازجمله دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری و دلسوزان واقعی انقلاب اسلامی، اصول مکتب امام و آرمانهای شهدا و انقلاب است که تنها راه استمرار و تداوم و جاودانگی انقلاب و صیانت از عزّت و سربلندی ملت ایران در همین اصل نهفته است. تا راه امام ادامه دارد و اصول مکتب امام نیز دغدغه همگانی مردم و مسؤولان کشور باشد، جای هیچ نگرانی نخواهد بود.
شاید به همین خاطر است که رهبری عزیز انقلاب مدتی است به بهانه‌های مختلف، افکار و دلها را مؤکدانه به جوهره و هویت انقلابی کشور و ملت ایران توجه می‌دهند.
روزی تأکید بر مدیریت جهادی فرمودند و روز دیگر نسبت به ضرورت رصد عوامل نفوذ دشمن هشدار دادند و در جمع ائمه جمعه سراسر کشور از قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت یاد فرمودند و در دیدار اعضای خبرگان و فضلای حوزه علمیه قم از روحیه انقلابی و خبرگان انقلابی و حوزه علمیه انقلابی و اکنون نیز در روزهای آغازین سال 95 تأکید ویژه‌ای بر آرمانهای انقلاب و هویت مکتبی و دینی انقلاب و نظام و حفظ روحیه انقلابی و ظلم‌ستیزی دارند.

این بدین معناست که در شرایط امروز داخل و منطقه و جهان، باید انقلابی و جهادی عمل کرد و لازمه انقلابی بودن، عمل و تلاش بی‌وقفه است نه حرف و حرف و حرف و قیل و قالها و سیاه‌نمایی‌های پوچ و بی‌ارزشی که تنها در عرصه سیاست‌بازی و نزاعهای حزبی و گروهی و قشری کاربرد دارد و آیا در این میان ادعای مصالح ملی و منافع کشور و مردم داشتن؛ چه محلی از اعراب خواهد داشت؟!

به نظر می‌رسد در کنار تدابیر و نامگذاری مقام معظم رهبری، سال 95 را باید سال لبیک‌گویی به رهبری انقلاب بنامیم و به‌جای قطب‌بندی و دسته‌بندی جامعه به تندرو و میانه‌رو، اصولگرا و اصلاح‌طلب، به انقلابی و ضدانقلابی بیندیشیم و از این پس معیار سنجش خودی و غیرخودی را پایبندی به آرمانهای امام و انقلاب و شهدا بدانیم و ضریب داشتن روحیه انقلابی را ملاک عِرق ملی و پایبندی به خط امام باور داشته باشیم چه آن‌که به هر میزان زاویه گرفتن با آن نیز نشان انحراف و قرار گرفتن در جبهه ضدانقلاب و دشمنان نظام و ملت ایران تلقی بشود و در نتیجه نباید هرگز فراموش کرد که اصلی‌ترین شاخصه انقلابی بودن، عمل انقلابی است نه ژست و ادعای تهی از مغز و معنا.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.