۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: 363850

در سالی که برنامه‌های تلویزیونی چندان چنگی به دل نزد و خبری از سریال‌های پربیننده و خیابان‌خلوت‌کن نبود، سینما جور همه هنرها را کشید و مردم را تا نیمه‌های شب پای ۶ فیلم اکران نوروز نشاند.

 گیشه نوروز زیرسلطه فیلم‌های کمدی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از همشهری، رقابت براي صدرنشيني در اكران نوروز 95در حالي از آخرين چهارشنبه سال 94آغاز شد كه «من سالوادور نيستم» منوچهر هادي به لطف هنرنمايي رضا عطاران مرز فروش 2ميلياردي را پشت سر گذاشته و فرسنگ‌ها جلوتر از 5فيلم ديگر حاضر در خط آغاز بود. استقبال مردم از اين فيلم كمدي در تعطيلات سال نو هم ادامه داشت و من سالوادور نيستم شب گذشته در تهران و شهرستان‌ها ركورد فروش 8ميليارد تومان را پشت سر گذاشت.

گرچه مهلت 7هفته‌اي اكران فيلم پرفروش هادي هفته آينده به پايان مي‌رسد و طبعا سالوادور پيش از فرارسيدن ارديبهشت سينماي سرگروه خود را از دست مي‌دهد اما اگر فروش فيلم به همين ترتيب ادامه داشته باشد، شايد بتوان من سالوادور نيستم را از همين حالا پرفروش‌ترين فيلم سال 95دانست؛ آن هم در شرايطي كه تقريبا مهم‌ترين فيلم‌هاي جشنواره سي وچهارم در اكران نوروز روي پرده رفته‌اند. سالوادور در 110سينما در سراسر ايران اكران شده است.

رتبه دوم جدول اكران نوروز به يك كمدي ديگر رسيد و «50كيلو آلبالو» ماني حقيقي در كمال شگفتي در كمتر از 2هفته از مرز 3ميليارد تومان گذشت. اين فيلم كه بيش از 40سينما در تهران و شهرستان‌ها در اختيار دارد، در پايتخت حدود 2ميليارد و 400ميليون و در ديگر شهرها بيش از 600ميليون تومان فروخته و براي افزودن به گيشه 3ميلياردي خود 4هفته ديگر فرصت دارد. 50كيلو آلبالو به لطف حضور گسترده چهره‌هاي طناز و بهره بردن از آگهي‌هاي ماهواره‌اي بالاتر از رقيبان خود نشسته است.

«باديگارد» ابراهيم حاتمي‌كيا كه رقابتي شانه به شانه را با پديده جشنواره سي‌وچهارم آغاز كرده بود، به‌تدريج فاصله خود را با «ابد و يك روز» بيشتر كرد و حالا با فاصله تقريبي 300ميليون توماني با نخستين تجربه كارگرداني سعيد روستايي دارد.
باديگارد بيش از يك ميليارد و 500ميليون تومان در تهران فروخته و فروش آن در شهرستان‌ها از مرز 600ميليون تومان گذشته است. بسياري از تهراني‌ها براي ديدن فيلم تازه حاتمي‌كيا ناچار به انتخاب نوبت‌هاي نيمه‌شب به بعد شده‌اند.

ابد و يك روز كه در كسب سيمرغ‌هاي بلورين جشنواره سي و چهارم ركورد زد و انتظار مي‌رفت عملكردي بهتر در گيشه داشته باشد، در آستانه رسيدن به ركورد 2ميلياردي است. شايد بتوان فضاي تيره و تلخ فيلم روستايي را در عقب ماندن آن از 3فيلم بالاي جدول مؤثر دانست. گرچه ابد و يك روز تا همينجا هم بسيار خوب فروخته و در هفته‌هاي آينده با شلوغ‌تر شدن تهران مي‌تواند چشم به فروشي بهتر داشته باشد.

  • 2ناكام اكران نوروز95

«كفش‌هايم كو؟» كيومرث پوراحمد بي‌ترديد ناكام‌ترين فيلم اكران نوروز بود كه فقط در تهران حدود 200ميليون تومان فروخت و اكران آن در شهرستان‌ها هنوز آغاز نشده است. با وجود اميدواري‌هايي كه به موفقيت فيلم به‌ويژه با هنرنمايي رضا كيانيان وجود داشت، بعيد است كفش‌هايم كو؟ در هفته‌هاي مانده تا پايان اكران بتواند اتفاقي خاص رقم بزند.

ديگر فيلم ناكام هم «خشم و هياهو» هومن سيدي است كه از رقم دقيق فروش آن در تعطيلات نوروز خبري موثق در دست نيست اما آمارها حكايت از درآمد 330ميليون توماني اين فيلم اجتماعي خانوادگي است. حتي درخشش نويد محمدزاده و طناز طباطبايي بازيگران اصلي خشم و هياهو هم نتوانست بر رونق گيشه آن بيفزايد و حالا بايد ديد اين فيلم تحسين‌شده در هفته‌هاي آينده چقدر مي‌فروشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.