قدس آنلاین- یزد : استاندار يزد گفت: شايسته است استان يزد را به‌عنوان مركز فرهنگي و سلامت اجتماعي به مردم دنيا معرفي كنيم

 يزد را به‌عنوان مركزی فرهنگي به جهانيان  معرفي کنیم

به گزارش قدس آنلاین از یزد، سید محمد ميرمحمدي در گردهمايي يزدي تباران استان اظهار داشت: اولويت فعالیت‌های استان را در 8 محور تعريف کرده‌ایم و باقدرت در مسير اين محورها و توسعه آن‌ها گام برداشته‌ایم.

وی افزود : تأمين آب آشاميدني سالم، انتقال آب از بهشت‌آباد و خلیج‌فارس براي استان در اولويت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد، عمليات اجرايي اين انتقال آب باقدرت ادامه دارد و در كنار اين انتقال بر مديريت مصرف آب كشاورزي و استفاده از فاضلاب‌های شهري براي توسعه فضاي سبز استان تأکیدداریم.

ميرمحمدي تصریح کرد: توسعه گردشگري استان و ساماندهي بافت تاريخي يزد براي تحقق يافتن اين مهم از اولویت‌های ديگر ماست كه با احياي بافت تاريخي زندگي و پويايي بيشتر وارد اين بافت شده است.

وی خاطرنشان ساخت: توسعه علم و فناوري و پارك اين حوزه در اولويت برنامه‌ریزی‌های استان است و يزد در حال حاضر يكي از مناطق ويژه علم و فناوري كشور است.

عالی‌ترین مقام اجرايي استان اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان نيز كه يكي ديگر از اولویت‌های برنامه‌ریزی‌های استان است در سال گذشته 722 تخت درماني به تخت‌های موجود اضافه گرديد و در سفر رئیس‌جمهوری اسلامي ايران به استان يزد نيز احداث بيمارستان تخصصي سرطان به تصويب رسيد.

وي با اشاره به حوزه صنعت و معدن توجه به اين حوزه را از ديگر اولویت‌های برنامه‌ریزی توسعه استان دانست و گفت: استان يزد در حوزه صنعت و معدن داراي پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراواني است و نگاه ما به اين حوزه رفع مشكلات صنعت و معدن و توسعه صنايع هايتك است.

استاندار افزود: توسعه فرهنگي و اجتماعي استان از مهم‌ترین محورها و اولویت‌های برنامه‌ریزی‌های استان است و شايسته است با حفظ برند «دارالعباده و دارالعلم» و توسعه اين برند استان يزد را به‌عنوان مركز فرهنگي و سلامت اجتماعي به جهانيان معرفي كنيم.

ميرمحمدي تصريح كرد: در همين راستا طرح جامع توسعه فرهنگي و اجتماعي استان با تشكيل اتاق فكري متشكل از نخبگان و فرهيختگان فرهنگي و اجتماعي استان تهيه و براي تصويب در سفر ریاست‌جمهور به هیئت دولت ارائه شد.

عالی‌ترین مقام اجرايي استان گفت: توسعه فضاي سبز براي مردم استان بسيار ضروري است و توجه به حفظ محیط‌ زیست و منابع طبيعي از ديگر اولویت‌ها و محورهاي برنامه‌ریزی استان است و در همين راستا ايجاد کمربند سبز در محور يزد - مهريز و اردكان موردتوجه است.

وي خاطرنشان ساخت : توجه ويژه به انرژي خورشيدي به‌عنوان يك نعمت الهي نامحدود از اولویت‌های اصلي و موردعنایت مسئولان استان است و در حال حاضر بيش از 15 متقاضي براي اين مهم وجود دارد.

استاندار يزد در پايان سخنان خود تأكيد كرد: توفيق خدمتگزاري به ملت ايران و مردم شريف استان يزد افتخار بزرگي است و مردم استان در عرصه‌های مختلف در سال گذشته ازجمله راهپيمايي 22 بهمن، حضور گسترده در انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و استقبال باشكوه از رئیس‌جمهوری اسلامي ايران و كاروان تدبير و اميد با نقش‌آفرینی شايسته خود نشان دادند مردمي آگاه، هوشيار، هوشمند و توانمند هستند.

گفتني است ارائه گزارش سالانه، گزارش وضعيت و سلامت سالمندي استان، ارائه مقاله تخصصي با موضوع برجام و گداخت، ارائه شعر با موضوع حضرت زهرا (س) و توصيف مقام والاي مادر و تجليل و نقل خاطره از مرحومه سيده فاطمه خاتمي فرزند مرحوم آيت ا... سید روح ا... خاتمي ازجمله برنامه‌های همايش يزدي تباران بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.