استان همدان در کنار جاذبه‌های گردشگری و در راستای غنی‎سازی اوقات فراغت گردشگران نسبت به معرفی ظرفیت‌های صنایع‌ دستی به مسافران و آشنایی آنها با رشته‌های صنایع‌ دستی اقدام به برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی و سوغات در ایام نوروز کرده بود

آشنایی مسافران نوروزی با رشته های صنایع دستی در همدان

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ علیرضا قاسمی، معاون صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی وگردشگری استان با اعلام مطلب فوق افزود: بازارچه‌ و نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی در شهرهای ملایر، رزن، لاله‌جین، همدان و اسدآباد هر کدام یک غرفه و در همدان در سه نقطه از شهر برپا شده بود.
وی خاطرنشان کرد: آرامگاه بوعلی سینا برای تجربه کردن هنرمندان و بازاریابی سفال و چرم ،برای مسافران با مراحل تهیه سراجی سنتی نیز آشنا شدند.
وی تصریح کرد: گنبد علویان در پنج غرفه شامل رشته‌های عروسک‌بافی، سفال و گلیم‌بافی نمایشگاهی را ایجاد کرده بود که برای بازدیدکنندگان بسیار جالب بود.
قاسمی با بیان اینکه تپه هگمتانه در دو بخش نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع‌دستی فعال بود، یادآور شد: 10 غرفه در تپه هگمتانه توسط هنرمندان دارای نشان ملی تشکیل شد و امسال برای نخستین بار در رشته‌های ساز سنتی، سفال و چرم مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.
وی با بیان اینکه حمام ارامنه هگمتانه نیز امسال به بازارچه صنایع‌دستی اختصاص یافته بود، گفت: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در این مکان حضور داشتند و افراد فعال در صنایع‌ دستی در رشته‌های سفال، چرم و عروسک‌بافی در 6 غرفه فضای خوبی ایجاد کردند.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه در مجموع در سراسر استان 242 غرفه صنایع‌دستی برپا شد، گفت: یک‎میلیارد و 400 میلیون تومان، میزان فروش صنایع‌دستی در این ایام بوده است.
وی خاطر نشان کرد: از 29 اسفند ماه تا 13 فروردین ماه جاری 17 نمایشگاه با 242 غرفه صنایع‌دستی در شهرهای همدان، نهاوند، ملایر، لاله‌جین، تویسرکان و اسدآباد برپا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.