۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 364487

حکم محرومیت دوومیدانی کاری که به خاطر استفاده ماده از ملدونیوم، دوپینگی شده خیلی وقت پیش از این اعلام شد اما وی درخواست استیناف داده است.

اعلام حکم محرومیت دوومیدانی کار دوپینگی

به گزارش قدس آنلاین،‌ غلامرضا نوروزی، دبیر ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با تاکید بر اینکه مثبت اعلام شدن تست دوپینگ ورزشکار دوومیدانی به خاطر استفاده از ماده ممنوعه ملدونیوم مربوط به سال گذشته است، اظهارداشت: همان زمان با تشکیل شورای صدور رای، پرونده این دوومیدانی کار بررسی و حکم محرومیت وی صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ درخواستی برای بررسی نمونه B تست دوپینگ این دوومیدانی کار متخلف ارائه نشده است، خاطرنشان کرد: طبق قانون هر ورزشکاری تا 21 روز پس از صدور حکم محرومیتش فرصت دارد تا در صورت اعتراض آن را مطرح کند تا مورد رسیدگی قرار بگیرد. اگر چنین درخواستی از طرف ورزشکار متخلف مطرح نشود، نام وی و حکم محرومیتش به صورت اعلام و رسانه ای می شود و در غیر این صورت اعتراض وی مورد رسیدگی مجدد قرار خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه دوومیدانی متهم به استفاده از ماده ممنوعه ملدونیوم، پس از صدور حکم محرومیتش نسبت به آن اعتراض داشت و بر همین اساس درخواست استیناف داد، گفت: شورای مرکزی نادو یا همان استیناف مسئول بررسی درخواست های اعتراض اینچنینی است. این شورا به ریاست نصرالله سجادی و با حضور من، نمایندگانی از کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و ... تشکیل می شود و موضوع اعتراض را مورد بررسی قرار خواهد داد. 

نوروزی تصریح کرد: شورای مرکزی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در اولین فرصت برای رسیدگی به درخواست اعتراض دوومیدانی کار دوپینگی تشکیل جلسه می دهد. طبق قانون هر نتیجه ای که این شورا در مورد آن تصمیم گیری کند، نهایی و اجرایی خواهد شد. در حکم اولیه محرومیت چندساله برای وی در نظر گرفته شده اما حکم نهایی منوط به تصمیمی خواهد بود که در نشست شورای مرکزی اتخاذ می شود. این شورا در اسرع وقت تشکیل جلسه می دهد و نتیجه را مشخص خواهد کرد. دیگر هیچ اعتراضی حتی در مورد بی اطلاعی از ممنوعه بودن ماده ملدونیوم قابل پذیرش نیست به خصوص اینکه این دوومیدانی کار پیش از این هم سابقه دوپینگ داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.