قدس آنلاین-شهرکرد، سید رضا حسینی،اگر نبود فداکاری شهید طاهری بسیاری از شیعیان به دست داعشی‌ها می‌افتادند، عقب‌مانده واقعی ما هستیم و بَرنده واقعی شهدا هستند

حضور نماینده ولی‌فقیه در استان  چهارمحال وامام جمعه شهرکرد در منزل «شهید مدافع حرم قنبرعلی طاهری»

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد شامگاه دوشنبه 16 فروردین  با حضور در منزل شهید مدافع حرم «قنبرعلی طاهری» ضمن تفقد و دلجویی از خانواده‌ی شهید، شهادت این شهید مدافع سرافراز حرم آل الله  را به خانواده و بازماندگان تبریک و تسلیت گفت.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در این دیدار فداکاری و ایثارگری  شهید طاهری در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حفظ جان دیگر رزمندگان را بی‌بدیل و تحسین‌برانگیز خواند و گفت: این شهید والا مقاوم علاوه بر این که در راه خدا و ارزش های والای اسلامی و الهی به شهادت رسیده، چنان فداکاری و از خودگذشتگی نشان داده است که  جان بسیاری از شیعیان دیگری را که در کمین محاصر گروه تکفیری داعش بودند نجات داد و خدمت بزرگی را از خود به جا گذاشت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: گفته می‌شود اگر فداکاری‌ و از خودگذشتگی‌ها این شهید والا مقام نبود، تعداد زیادی از شیعیان و رزمندگان مدافع حرم حضرت زینب (س) به دست داعش می افتادند و بدون شک داعشی‌های پلید و خون‌خوار، بی رحمانه و جسورانه سَر از تَن رزمندگان اسلام  جدا می‌کردند که با فداکاری شهید طاهری این نقشه شوم دشمن نقش برآب شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام تاکیدکرد: شهادت و جان دادن این‌گونه در پیشگاه خدای متعال، واقعا ارزشمند است و خوشا به حال شهید طاهری؛ زیرا انسان هر چه قدر فکر می کند، می‌بیند عقب‌مانده واقعی ما هستیم و بَرنده واقعی شهید طاهری و امثال این شهدای مدافع حرم هستند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که فرزندان و خانواده شهید نیز ادامه دهنده راه پدر عزیز و گرانقدر خود خواهند بود تصریح کرد: فرزندان رشید و خوب این شهید هم بیدار، بصیر و اهل انقلاب هستند و همانند دیگر خانواده‌های شهدا اجازه نخواهند داد که پرچمی که این شهدا برافراشته کرده‌اند بر زمین بماند وبه یقین  ادامه دهنده و مشوق راه شهید خود خواهند بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان‌کرد: شهیدان به وظیفه خود که دفاع از اسلام و ارزش‌های الهی بود، به خوبی عمل کردند و به سعادت و رستگاری ابدی دست یافتند اما آن چه که مهم است این است که دیگران بکوشند راه شهیدان را ادامه بدهند و مشوق باشند و اجازه ندهند این راه گم و یا کم‌رنگ شود.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام با اشاره به تلاش دشمنان داخلی و خارجی برای کم‌رنگ کردن راه شهیدان به خصوص شهدای مدافع حرم تصریح‌کرد: خیلی‌ها می‌خواهند در این جهت تأثیر سوء بگذارند و احیاناً روحیه‌ها را بشکنند و منفی بافی کنند و به اشکال مختلف با بیان حرف‌ها ومطالبی، خدشه در این راه وارد کنند که باید هوشیار بود و محکم در دهان یاوه‌گویان زد.

امام جمعه شهرکرد هوشیاری، حریت و بیداری در خانواده‌های شهدای مدافع حرم را تحسین‌برانگیز خواند و گفت: الحمدلله در تمامی خانواده‌های شهدای مدافع حرم روحیه حریت و آزادگی و شهادت‌طلبی موج می‌زند و هر زمان که با هر کدام از این خانواده‌ها دیدار داشته‌ایم ایستادگی، شهامت و مقاومت را در وجود آن ها مشاهده کردیم که با صدای رسا و عزم راسخ می‌گفتند که در دهان یاوه‌گویان می‌زنیم و اجازه نخواهیم داد راه شهدای ما کم رنگ شود.

همچنین حجت الا سلام اسماعیل زمانپور نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان شهرکرد، در این دیدار از برنامه‌ریزی برای استقبال پرشکوه از پیکر مطهر شهید طاهری در استان خبر داد و گفت: پیکر مطهر سرهنگ پاسدار شهید قنبرعلی طاهری از مدافعان حرم حضرت زینب(س) فرداسه شنبه ساعت 8 صبح با استقبال پرشور مسئولان و مردم ولایت مدار و شهید پرور استان وارد فرودگاه شهرکرد می‌شود و سپس پیکر مطهر شهید طی مراسمی به معراج شهدای استان منتقل می‌شود.

زمانپور افزود: مراسم تشییع پیکر مطهر شهید روز چهارشنبه 18 فروردین ماه ساعت 9 صبح از میدان دوازده محرم به سمت امامزادگان دومعصوم شهرکرد برگزار خواهد شد و پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، پیکر مطهر شهید به روستای سرتشنيز شهرستان كيار منتقل و در زادگاهش به خاک سپرده خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.