زمانی قمی استاندار مرکزی در اولین جلسه شورای اداری استان در سالجاری که در محل استانداری برگزار شد، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در سال ۹۵ با حذف نشست های غیر ضروری در کنار صرفه جویی و مدیریت منابع، زمینه ارتقاء بهره وری و توسعه استان را فراهم کنند

دستگاه هاي اجرايي ارتقاء بهره وري را سرلوحه برنامه هاي خود قرار دهند

به گزارش قدس آنلاین؛ زمانی قمی استاندار مرکزی در اولین جلسه شورای اداری استان در سالجاری که در محل استانداری برگزار شد، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در سال ۹۵ با حذف نشست های غیر ضروری در کنار صرفه جویی و مدیریت منابع، زمینه ارتقاء بهره وری و توسعه استان را فراهم کنند. زمانی قمی استاندار مرکزی با تاکید بر امر صرفه جویی و افزایش بهره وری اظهار کرد: همه دستگاههای اجرایی باید در این راستا دقت لازم را داشته باشند زیرا مبنای ارزیابی دستگاهها در سالجاری با سال ۹۴ متفاوت خواهد بود.

وی افزود:با توجه به تجارب حاصل شده از سال گذشته و تفحص مشکلات و نیازهای استان، سال جاری قطعا متفاوت با سال گذشته خواهد بود و باید اقدامات بهتری را به انجام برسانیم. زمانی قمی با تاکید بر جلوگیری از انجام خرید های غیرضروری در ادارات، ابراز کرد: در این راستا باید با ذیحسابان گفتگو شود و بسیاری از اسناد و خریدهایی که لازم نیست متوقف شود چرا که وقتی متوجه اشتباهی می شویم و برای جبران آن راه حل وجود دارد باید در جهت رفع آن اقدام کنیم. استاندار مرکزی تصریح کرد: سال ۹۴ با بالاترین سطح فشار مالی کشور اداره شد و ملت ایران و دولت با همدلی و همزبانی بایکدیگر توانستند دستاوردها و پیروزی های بزرگی در زمینه هسته ای، سیاسی و اجتماعی به دست آورند.

وی با اشاره به اینکه مردم با پیام های جدی پای صندوق رای آمدند، عنوان کرد: پیام مردم در انتخابات هفتم اسفند ادامه و تکمیل کننده پیام های قبلی مردم در انتخابات ریاست جمهوری بود که امیدوارم از مجموع این اتفاقات و رخدادها به نفع رشد و آبروی بیشتر جمهوری اسلامی بهره بگیریم و سعی نکنیم نتایج را با نگاههای تنگ سلیقه ای خودمان تحلیل کنیم .

زمانی قمی گفت: مهمترین و اصلی ترین مسئله کشور در سال جاری موضوع مورد نظر رهبر معظم انقلاب و عملی کردن اقتصاد مقاومتی و اقدام برای تحقق این مهم است که باید مورد توجه مسئولان و مردم جامعه برای اجرا قرار گیرد. وی گفت: ادارات کل به ویژه دستگاههای زیر بنایی و اقتصادی استان برنامه های یکساله خود را با توجه به امکانات استان و دستگاه خود تدوین و ارائه نمایند و توجه داشته باشند که این برنامه ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت. استاندار مرکزی درخصوص انجام مصاحبه و وعده های مدیران،افزود: مدیران باید در رابطه با مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهند دقت لازم را داشته باشند و مواردی که قابل اجرا و در توان دولت و دستگاه مربوطه است را مطرح کنند. زمانی قمی با اشاره به برنامه های استان در سال ۹۵، گفت: پیگیری برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان که مورد شناسایی قرار گرفته اند و علت گرفتاریهای آنها هم مشخص است از جمله اولویت های استان در سال ۹۵ است.

وی افزود: این واحدها دارای مشکلات بسیاری هستند که حل مشکلات هر کدام از آنها به نسخه واحدی نیاز دارد. وی با تاکید بر توجه ویژه به اقتصاد خرد در سالجاری، افزود: طرح های خُرد و صنایع کوچک در اشتغالزایی و توزیع عادلانه فرصت ها در سطح مناطق مختلف شهری و روستایی استان نقش موثری دارند که باید در این راستا تلاش شود و وام بانکها نیز به این سمت سوق داده شود. زمانی قمی تصریح کرد: به منظور ایجاد زمینه مناسب برای جذب سرمایه گذاری در استان فرصتهای جدید برای این امر در استان شناسایی شده است.

استاندار مرکزی راه اندازی طرح ها و پروژه های دارای بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی را از اولویت های دیگر استان دانست و گفت: هم اکنون ۳۸۸ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد در استان مرکزی وجود دارد که تاکنون سه هزار میلیارد ریال برای آنها سرمایه گذاری شده است که با بهره برداری از ۵۰ درصد این طرح ها می توان برای ده هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد کرد. زمانی قمی منابع مالی، تحریم برای ورود ماشین آلات جدید که این مشکل آرام آرام در حال حل شدن است و سازمان صنایع و معاون در این راستا اقداماتی را به انجام رسانده است ، مشارکت سرمایه گذار داخلی و خارجی و بازنگری در نوع تولید محصول را از عمده مشکلات این بخش عنوان کرد.

استاندار مرکزی ایجاد زیر ساخت های مناسب برای توسعه صنعت را از دیگر اولویت های استان عنوان کرد و گفت: با مذاکره های انجام شده زمینه افزایش تولید برق به ظرفیت ۵۰۰ مگابایت در شهرستان های خمین و ساوه برای رفع مشکل واحدهای تولیدی فراهم شده است. وی درخصوص مشکل کم آبی در استان عنوان کرد: در استان با مشکل کم آبی و عدم رعایت الگوی مصرف آب مواجه هستیم که در این راستا باید اصلاح الگوی مصرف و انتقال منابع آب به استان را در دستور کار قرار دهیم.

زمانی قمی تقویت خطوط ریلی را از نیازهای استان برشمرد و گفت: انتقال خط سریع السیر قطار قم – اراک در سفر ریاست جمهوری به استان مطرح خواهد شد. استاندار مرکزی سرکشی به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران را از وظایف مسئولین استان دانست و گفت: فرمانداران شهرستانها باید این موضوع را به یک رویه در شهرستان تبدیل نمایند و به دنبال حل مشکلات این قشر از جامعه باشند. وی بر سرکشی از خانواده‌های بی‌بضاعت و کودکان یتیم نیز تاکید کرد و گفت: در این دیدارها کرامت این افراد باید حفظ شود.

زمانی قمی بر حذف جلسات غیر ضروری تاکید کرد و گفت: مدیران باید جلسات و مراسم های غیر ضروری را حذف کنند و انتظار نداشته باشند که استاندار در همه جلسات حضور یابد زیرا وقت استاندار برای تمام استان است. استاندار مرکزی با اشاره به دو مرحله ای شدن انتخابات در برخی از حوزه های انتخابیه استان همه اقشار جامعه از جمله دانشجویان، هنرمندان، کارگران، بانوان، اساتید، فرهنگیان، رای اولی ها و... را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کرد و گفت: باید دهم اردیبهشت را به آوردگاهی از اراده، اندیشه ، تحول خواهی و ساخت ایران و استان تبدیل کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی نیز در این جلسه گفت: صرفه جویی در مصرف و تلاش برای کاهش هدر رفت انرژی، آب شرب و کشاورزی، کاهش هزینه و افزایش درآمد از جمله فعالیت های مهم تحقق عملی اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در کشور و استان است. وی ادامه داد: همه افراد جامعه و مدیران باید با بسیج امکان ها، ترویج سبک زندگی اسلامی و پرهیز از اسراف و تبذیر برای تحقق شعار سال تلاش کرد و با تحقق پنج درصدی رشد ناخالص ملی به دعوت رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانند. امام جمعه اراک بیان کرد: صرفه جویی، قناعت و مصرف بهینه در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل باید الگو و سرلوحه کار همه مردم جامعه قرار گیرد تا زمینه اشتغالزایی برای جوانان و رشد و پیشرفت فراهم شود.

آیت الله دری نجف آبادی تولید به معنای واقعی، شفافیت گردش مالی، ارتقا و افزایش منابع و سرمایه های استان را از دیگر عوامل تحقق شعار امسال عنوان کرد و گفت: آمار و ارقام نقدینگی باید به طور کامل در استان درج و حساب های شرکت های بزرگ باید به استان مرکزی منتقل شود تا دستگاه های نظارتی و کنترلی بتوانند به خوبی وظایف خود را عملی کنند.

وی ادامه داد: استان مرکزی با وجود واحدهای بزرگ صنعتی و بخش های مختلف کشاورزی از ظرفیت های مناسبی برخوردار است که نیاز است برای هدفمندی و تحقق اهداف متعالی نظام از این ظرفیت ها بهره برداری شود. نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر از سخنان خود با یادآوری سالروز تولد حضوت زهرا(س) و روز زن گفتد: زنان جامعه باید مسئله خانواده، خانه داری و تولید نسل را در اولویت نخست قرار دهند و مسئله اشتغال و فعالیت های اقتصادی و سیاسی در مراحل بعدی قرار گیرد. گفتنی است در این جلسه استاندار مرکزی از زحمات فرمانداران، بخشداران، هیاتهای اجرایی و نظارت و همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات و همچنین از اقدامات ستاد خدمات سفر استان تشکر کرد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.