قدس آنلاین/ هنگامه طاهری: مدیر مجتمع فرهنگی تفریحی کوهسنگی اعلام کرد، شهروندان ماهی‌های قرمز سفره هفت سین خود را در استخر بزرگ کوهسنگی رها کنند.

ماهی‌های قرمز سفره هفت سین را در استخر کوهسنگی رها کنید

هاشم دائمی اظهار داشت: طبق طرحی که از سال گذشته اجرا شد، مردم قبل از نوروز، با دست خود ماهی سفره هفت سین را از استخر ملل ماهیگیری کرده و سیزده فروردین آن‌ها را به استخر کوهسنگی باز می‌گردانند .
وی افزود: امسال به دلیل بارندگی شدید در روز طبیعت، کسی برای رها کردن ماهی به استخر کوهسنگی مراجعه نکرد.
وی گفت: مدیریت بوستان کوهسنگی برای ایجاد هیجان در شهروندان ترتیبی داد تا آنان ماهی‌های هفت سین خود را از استخر این بوستان بگیرند تا فضای شاد و مفرح ترتیب دهد .
وی ادامه داد: این شادی آسان و روان اثبات می‌کند همیشه برای ایجاد جوی شاد لازم نیست از وسایلی پر سر و صدا و خاص استفاده شود.
او خاطر نشان کرد : سال گذشته در روز طبیعت بوستان کوهسنگی پذیرای 60 هزار نفر بازدید کننده بود که امسال به دلیل بارش هوا طبیعت این بوستان از حوادث روز طبیعت مصون ماند. با این حال او تأکید کرد: مردم هنوز هم می‌توانند ماهی‌های قرمز خود را در آب‌های استخر کوهسنگی رها کنند.
  تکمیل فرآیند خانه پرندگان کوهسنگی
دائمی در خصوص خانه پرندگان بوستان کوهسنگی با 575 پرنده اظهار داشت: فرآیند احداث خانه پرندگان بوستان کوهسنگی در سال جدید تکمیل شد.
وی بیان داشت: فضاهای گوناگون بوستان کوهسنگی مانند زیر رمپ یا زیر راه پله‌ها را تبدیل به خانه پرندگانی کردیم که خود مردم تحویل دادند، به طوری که اکنون این بخش از 500 فنچ ،30 جفت نرگس و 45 عدد مرغ عشق برخوردار است .
او اضافه کرد: با وجودی که برای نگهداری آن‌ها نیرو گذاشته ایم، اما همچنان تغذیه آن‌ها توسط مردم انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: 25 درصد زائرانی که به مشهد می‌آیند، بعد از حرم مطهر، بوستان کوهسنگی را برای گردش انتخاب می‌کنند، از این جهت رسیدگی به این بوستان بر جذب و ماندگاری زائران تأثیر مثبت می‌گذارد.
او تصریح کرد: در همین راستا نهضت آرایش پرچین را در این بوستان آغاز و هر پرچین را به شکلی خاص طراحی کردیم؛ به طوری که در حال حاضر بوستان کوهسنگی در مشهد به بوستانی منحصر به فرد تبدیل شده است.

بازدید 26 هزار گردشگر از فریمان                در ایام نوروز
فریمان/خبرنگار قدس: در ایام تعطیلات نوروزی 26 هزار نفر از بناهای تاریخی و طبیعت فریمان بازدید کردند.
مدیر میراث فرهنگی و گردشگری فریمان گفت: خوشبختانه امروز فریمان در کنار مشهد تبدیل به یک شهر هدف گردشگری شده و مردم با مراجعه و دیدن آثار تاریخی، گردشگری را به سمت حرفه‌ای شدن سوق می‌دهند و احساس می‌شود که گردشگری امروز یک نیاز شده است.
حسین گیاهی افزود: در این راستا بیشترین گردشگر از سد تاریخی فریمان و روستای ییلاقی باغ عباس و تنگل مراغه و محوطه تاریخی سنگ‌بست و خانه موزه شهید مطهری و حمام تاریخی قلندر آباد و موزه مردم شناسی فریمان بوده که 1000 نفر هم اسکان شبانه داشته‌ایم و 20 میلیون ریال صنایع دستی در محل موزه مردم شناسی فروخته شده است. همچنین گردشگران اروپایی هم از آثار تاریخی فریمان بازدید کردند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.