معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر، گفت: در سال جاری زائرانی که با کاروان‌های آزاد به عتبات عالیات سفر کنند، در صورت دریافت خدمات درمانی از هلال‌احمر، باید هزینه آن را بپردازند.

فوت زائر ایرانی در هتل نجف

به گزارش قدس آنلاین،علی حیدری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در سال جدید زائرانی که به صورت آزاد به عتبات و عالیات سفر می‌کنند باید هزینه‌های درمانی خود را بپردازند، ولی زائرانی که تحت‌پوشش سازمان حج و زیارت و یا شرکت‌ «شمسا» به عالیات سفر کنند، از پرداخت هزینه‌های درمانی، معاف خواهند بود.

وی افزود: تعرفه ویزیت پزشک عمومی و متخصص 20 هزار تومان، تزریقات 2 هزار تومان، سرم 5 هزار تومان و هزینه دارو مطابق با قیمتی که بر روی پوشش دارو درج شده، لحاظ می‌شود.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر، ادامه داد: زائرانی که با سازمان حج و زیارت و یا شرکت «شمسا» به عتبات عالیات سفر کنند، به دلیل اینکه سرانه‌ای را در ایران پرداخت کرده‌اند، تمامی خدمات پاراکلینیکی،‌ آزمایشگاهی، ویزیت تخصصی و عمومی، سرم، تزریقات و... را در عتبات عالیات به صورت رایگان می‌توانند بهره‌مند شوند.

حیدری در ادامه به روند خدمت‌رسانی به زائران ایرانی در ایام نوروز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: روزانه به طور متوسط 800 زائر از خدمات بهداشتی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر بهره‌مند شدند. همچنین 50 درصد تیم‌های خود را جهت ارائه خدمات به مسافران نوروزی تقویت کردیم.

وی به حادثه آتش‌سوزی در هتل نجف اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه روز دوم عید یک زائر ایرانی به دلیل دودگرفتگی شدید، پس از 8 روز بستری جان خود را از دست داد و این فرد تحت پوشش کاروان حج و زیارت به عتبات سفر کرده بود که به دلیل شدت آسیب اولیه، فوت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.