۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 365041

صادرات نفت ايران به كره جنوبي در ماه فوريه ۲۰۱۶(بهمن- اسفند۱۳۹۴) به ٢٨٠ هزار بشكه در روز رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال پيش از آن ٢ برابر شده بود.

 صادرات نفت ايران به كره جنوبي ٢ برابر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره امور اوپك و روابط با مجامع انرژي وزارت نفت، ميانگين واردات نفت‌خام كره جنوبي در ماه فوريه ٢٠١٦ با حدود ٢٣ درصد افزايش نسبت به ماه قبل از آن سه ميليون و ٣٠٠ هزار بشكه در روز بود.
كره جنوبي در ژانويه 2016 (دي-بهمن 1394) ، روزانه ٢ ميليون و ٧٠٠ هزار بشكه نفت خام وارد كرد.
در ميان صادركنندگان نفت‌خام به كره جنوبي، عربستان توانست در ماه فوريه ٢٠١٦، به طور ميانگين روزانه 945 هزار بشكه نفت‌ به اين كشور صادر كند كه در مقايسه با ماه قبل از آن حدود ١٩ درصد افزايش اما نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود ٢ درصد كاهش داشت.
پس از عربستان، كويت با صادرات روزانه 453 هزار بشكه در جايگاه دوم جدول صادركنندگان نفت به اين كشور در ماه فوريه ٢٠١٦ قرار گرفت.
قطر، ايران و امارات در ماه فوريه با صادرات 314 ، 280 و 251 هزار بشكه در جايگاه بعدي صادركنندگان نفت خام كره جنوبي قرار داشتند.
به گزارش ايرنا، كره جنوبي در دوران تحريم، همراه با چين، هند، ژاپن و تركيه اقدام به واردات نفت از ايران مي كرد.
بر اساس مذاكره هاي انجام شده قرار است ميزان صادرات نفت ايران به اين كشور به زودي افزايش يابد.
افزون بر كره جنوبي ساير خريداران نفت ايران نيز برنامه افزايش واردات نفت از ايران را در پساتحريم پيگيري مي كنند، به گونه اي كه صادرات نفت ايران به هند در ماه مارس 2016 (اسفند-فروردين) با ثبت ركوردي جديد پس از رفع تحريم ها به بالاترين ميزان در پنج سال گذشته رسيد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.