معاون اول رئیس جمهور به وزیر نیرو و استانداران اصفهان و چهارمحال و بختیاری دستور داد مصوبه شورا درباره حوضه آبریز زاینده رود را با جدیت اجرا کنند.

 تصمیمات جدید شورای عالی آب/ دستور آبی جهانگیری به وزیر نیرو

به زگارش قدس آنلاین به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای‌ عالی آب با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبه ۹ بندی دهمین جلسه شورا در خصوص حوضه آبریز زاینده رود، از وزیر نیرو و استانداران اصفهان و چهارمحال و بختیاری خواست این مصوبه را با جدیت اجرا کنند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه این مصوبه بهترین گزینه برای مدیریت حوضه آبریز زاینده رود است، خاطرنشان کرد: همه صاحبنظران و مسئولین مرتبط و نیز شورای هماهنگی مدیریت حوضه آبریز زاینده رود نسبت به این مصوبه اتفاق نظر دارند و لازم است که اجرای آن با دقت و جدیت دنبال شود.

وی مسئله محدودیت منابع آب را یکی از مشکلات جدی کشور برشمرد و افزود: باید برای مدیریت منابع آب و حل مشکلات این بخش، با تدبیر و همفکری به دنبال راهکار و چاره اندیشی باشیم. معاون اول رئیس جمهور با اشاره به محدودیت منابع آب در استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مردم این دو استان مردمانی بزرگ و بافرهنگ هستند و به دولت در مسیر مدیریت منابع آب کمک خواهند کرد.

در این جلسه که وزرای نیرو و جهاد کشاورزی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، استانداران اصفهان و چهارمحال و بختیاری و رئیس سازمان هواشناسی کشور نیز حضور داشتند، گزارشی از روند اجرای مصوبات دهمین جلسه شورای عالی آب در خصوص حوضه آبریز زاینده رود ارائه شد و مشکلات پیش روی اجرای این مصوبات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد مسئولان استان‌های اصفهان و چهار محال و بختیاری با هماهنگی وزیر نیرو مصوبات دهمین جلسه شورای عالی آب را اجرایی کنند.

در این نشست همچنین وزیر نیرو و رئیس سازمان هواشناسی کشور گزارشی از آخرین وضعیت بارندگی کشور و نیز پیش بینی دمای هوا در استان های مختلف ارائه کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.