عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در سخنانی بر وحدت داخلی تاکید کرد و گفت: برای بازگرداندن فلسطین به نقشه جهان باید مقاومت را با وحدت همراه کنیم.

مقاومتِ همراه با وحدت، راه‌حل بازگشت به نقشه جهانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «صائب عریقات» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کرد: کار مقاومتی ما در تمامی زمینه‌ها ، تا زمانی که اختلافات داخلی ادامه دارد، فلسطین را به نقشه جهان باز نخواهد گرداند.

عریقات در ادامه گفت: مهم‌ترین ستون‌های یک دولت که جهان به آن احترام می‌گذارد این است که در همه چیز یکی باشیم: حکومت واحد، سلاح واحد و تصمیم واحد؛ زمانی قوی خواهیم شد که برای آن بکوشیم.

وی سپس اعلام کرد: دولتی فلسطینی بدون نوار غزه وجود نخواهد داشت، هم‌چنین دولتی فلسطینی در نوار غزه وجود نخواهد داشت و همچنین دولتی بدون اینکه ما حکومت واحد و سلاح واحد داشته باشیم ، وجود نخواهد داشت.

عریقات در ادامه مصاحبه با رادیو «صدای قدس» در نوار غزه گفت: ما ملتی محاصره شده از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی هستیم، این قابل قبول نیست که از تشکیل یک دولت وحدت ملی بر اساس برنامه سازمان آزادیبخش فلسطین ناتوان باشیم؛ هیچ کسی از حماس نمی خواهد که اسرائیل را به رسمیت بشناسد یا اینکه چیزی از میثاقش را تغییر دهد ما در امور گروه‌ها دخالت نمی‌کنیم.

وی به مساله اعلام آمادگی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به شرط کم کردن از تحریک‌ها نیز پرداخت و  گفت: نتانیاهو ابتدا شهرک‌سازی را متوقف و گروه چهارم اسرا بر اساس توافق اسلو را آزاد کند، توافق‌های سابق را به رسمیت بشناسد سپس درباره مذاکرات حرف بزند.

عریقات تاکید کرد رژیم اشغالگر اسرائیلی جنگی فراگیر علیه ملت فلسطین به راه انداخته و به تخریب منازل فلسطینیان، مصادره اراضی، پاکسازی نژادی، تحویل ندادن پیکر شهدا و هتک حرمت مسجدالاقصی و غیره می‌پردازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.