وزیر دفاع انگلیس ضمن قدردانی از تلاش‌های عمان برای حل درگیری‌های منطقه‌ای، این کشور را «سازنده صلح» در خاورمیانه توصیف کرد.

وزیر دفاع انگلیس: عُمان، سازنده صلح در منطقه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،«مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس در کنفرانسی مطبوعاتی که در محا اقامت سفیر انگلیس در مسقط برگزار شد، عمان را سازنده صلح در منطقه توصیف کرد.

فالون در ادامه گفت: جامعه بین‌الملل تلاش‌های مسقط برای حل بسیاری از مسائل پیچیده منطقه‌ای و جمع کردن ظرف‌های درگیر بر سر یک میز را ارج می‌نهد.

وی در ادامه از نقش بارز عمان برای حل درگیری‌های یمن و رسیدن به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز را ستود.

فالون درباره روابط دوجانبه و رو به رشد مسقط و لندن در زمینه‌های مختلف به ویژه دفاع و امنیت نیز گفت: ما به عنوان دو کشور دوست طی مرحله آینده به تمرین‌های نظامی مشترک میان نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: انگلیس همچنین به آموزش تعدادی از خلبان‌های عمانی برای کار به جنگنده «تایفون» خواهد پرداخت؛ ما طی سال‌های گذشته نیروی هوایی عمان را به جنگنده‌های تایفون و جنگنده‌های آموزشی مختلف مجهز کردیم همانگونه که نیروی دریایی این کشور را به تعدادی کشتی مجهز کردیم.

 

فالون در ادامه به مساله فلسطین نیز پرداخت و گفت  انگلیس همیشه از عملیات «صلح» در خاورمیانه حمایت کرده و مساله فلسطین مورد توجه بسیار حکومت انگلیس با هدف حل آن بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.