کمیته‌ای جهت بررسی افزایش میزان اجاره بهای غرفه‌های بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تشکیل شد که این کمیته فردا در مورد اخذ میزان اجاره بها به یورو تصمیم گیری خواهد کرد.

سرگردانی بهای غرفه‌های بین‌الملل نمایشگاه کتاب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در روزهای پایانی سال گذشته و در دهمین جلسه شورای سیاست گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی و اعضاء شورا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، تعرفه کمیته بخش بین الملل نمایشگاه درباره نمایندگان ایرانی ناشران بین الملل به تصویب رسید.

بر اساس گزارش خبرنگار فارس، شنیده‌ها حاکی از آن است که پس از دو سال که اجاره بها در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب _با توجه به وجود تحریم ها_ همانند ناشران داخلی(به ریال) دریافت و محاسبه می شد، این طرح در نمایشگاه کتاب بیست و نهم که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد با تغییراتی همراه است.

این گزارش اضافه می‌کند ظاهرا قرار است در سالجاری از ناشران بخش بین‌الملل، این وجه دریافتی بابت اجاره بهای غرفه به «یورو» اخذ شود و مبنای این دریافت وجه نیز تا 9 متر 30 یورو خواهد بود.

علی اکبر اشعری سخنگوی نمایشگاه کتاب در این راستا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون این موضوع اظهار داشت: در جلسه سال گذشته که در روزهای پایانی اسفندماه برگزار شد تعدادی از دوستان حضور نداشتند، اما در این راستا بحث شده بود، نتیجه‌ای اخذ نشد، اما در جلسه صبح امروز چند ساعتی موضوع بررسی شد و طرفین موارد خود را مطرح کردند.

وی افزود: در نهایت قرار شد کمیته‌ای با حضور نماینده ای از بخش بین‌الملل برخی از اعضای شورای سیاستگاری نمایشگاه فردا تشکیل جلسه دهد تا تصمیم نهایی اخذ شود.

اشعری ضمن اشاره به برگزاری جسله فردا از تصمیم نهایی در آن بابت نحوه و چگونگی دریافت اجاره بهای بخش بین‌الملل خبرداد.

گفتنی است، محمدرضا توکل صدیقی مدیر کمیته ناشران داخلی چند روز پیش در گفت‌وگو با فارس اعلام کرده بود: ظاهرا قرار است اجاره بهای غرفه با افزایش همراه باشد، در بخش بین‌الملل تغییراتی حاصل شده و تعرفه با افزایش همراه بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.