قدس آنلاین: استاندار خراسان شمالی گفت:رونق اقتصادی را می توان با ماندگاری و جذب بیشتر مسافران و زائران در این استان فراهم کرد.

رونق اقتصادی با ماندگاری بیشتر مسافران فراهم خواهد شد

به گزارش قدس انلاین از بجنورد، سیدعلی اکبر پرویزی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار داشت:برای فراهم آوردن این رونق اقتصادی نیازمند اقدامات حمایتی از سوی بازار، مراکز فرهنگی ، تفریحی ،گردشگری و... هستیم تا بتوانیم از ظرفیت عظیم مسافران در مسیر توسعه استان بهره گیریم.

وی در ادامه توضیح داد:فراهم کردن مسیر مناسب برای عبور مسافران وظیفه ذاتی واخلاقی دستگاه های خدمات رسان است اما جهت ایجاد تحول در اقتصاد استان باید در مسیر ماندگاری مسافران تلاش های بیشتری صورت گیرد.
پرویزی تصریح کرد: فراهم کردن امکانات، اطلاع رسانی مناسب و معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری استان می توانند عوامل مهمی برای افزایش حضور مسافران در این استان باشد.
وی در ادامه اضافه کرد:تلاش عمده ما تکمیل و به بهره برداری رساندن محور بجنورد به جنگل گلستان و اخذ ردیف مستقلی برای محور میامی به جاجرم و بام به دوغایی است که در این صورت شاهد کاهش بار ترافیکی در این محورها خواهیم بود.
پرویزی خاطرنشان کرد:رسانه ها و صداوسیمای استان باید عوامل بروز تصادفات را مورد ریشه یابی قرار دهند چرا که در اکثر تصادفات به غیر از عامل جاده عواملی همچون بی توجهی، خواب آلودگی ، واژگونی و... که ریشه در عامل انسانی دارد نقش عمده ای داشته است.
وی با بیان اینکه امیدواریم زیرساخت های استان بهبود یابد، گفت:با بهبود زیرساخت های استان می توانیم خدمات بهتری را به مسافران و زائران ارایه دهیم.
وی بیان کرد:بر اساس اطلاعات اولیه ، ارزیابی ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سال جاری بسیار خوب گزارش شده است که می توان با تلاش های بهتر ومستمر مدیران دستگاه های اجرایی سال آینده را بهتر از گذشته مدیریت کرد و شاهد معرفی خوب استان به مردم کشور باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دستگاه های اجرایی در نوروز گفت: خوشبختانه دستگاه ها در سال جاری خوب عمل کردند و به مسافران خدمات مطلوبی ارائه دادند
.
محمدحسین علی نیا از کاهش تلفات جاده ای نیز خبر داد و افزود: در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته47 درصد کاهش داشتیم.
وی ادامه داد: در سال جاری دو کار ویژه چاپ کتابچه گردشگری حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز مسافران و طراحی اپلیکیشن اطلاعات و معرفی استان در ستاد اجرایی خدمات سفر صورت گرفت که در کل کشور منحصر به فرد بود .
انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.