پیشنهاد سردبیر

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال از مزارع شهرستان ریگان ۱۰۰ تن محصول کلزا برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت ۱۰۰ تن کلزا در ریگان/کشت ۵ برابری کلزا در کرمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،پیمان جلالی  در ریگان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود، امسال از مزارع شهرستان ریگان 100 تن محصول کلزا برداشت شود.

 وی بیان داشت: برای نخستین بار در شهرستان ریگان کلزا در 50 هکتار از مزارع این شهرستان کشت شد که ثمردهی خوبی را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه این مزرعه کاملا با سیستم‌های نوین آبیاری می‌شود، تصریح کرد: با آبیاری از طریق این سیستم از هدر رفت 70 درصدی آب جلوگیری به عمل می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان عنوان کرد: به منظورافزایش تولید و پیشبرد اهداف خودکفایی در تولید روغن، کشت کلزا در شهرستان‌های شرقی استان کرمان رونق یافته است.

جلالی افزود: کلزا یکی از گیاهان روغنی است که دارای میانگین 45 تا 40 درصد روغن خوراکی در دانه و 26 تا 17 درصد پروتئین و کنجاله آن حاوی 50 درصد پروتئین است که برای مصارف خوراک دام کاربرد دارد.

وی گفت: روغن کلزا به علت پایین بودن اسیدهای چرب اشباع، دارا بودن اسیدهای چرب غیراشباع و فاقد کلسترول از جمله با کیفیت‌ترین روغن‌های خوراکی است.

مدیر جهاد کشاوررزی شهرستان ریگان با اشاره به اینکه ریگان مستعد برای پرورش زنبور عسل است، خاطرنشان کرد: در فصل زمستان منابع غنی شهد و گرده را در اختیار زنبور عسل قرار می‌دهد.

جلالی تاکید کرد: کشت کلزا در استان کرمان در مقایسه با سال گذشته پنج برابر افزایش یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.