رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر گفت: یکی از وظایف دانشگاه‌ها در نیمه اول سال ۹۵ تعریف عملیاتی از اقتصاد مقاومتی است.

دانشگاه‌ها تعریف عملیاتی از اقتصاد مقاومتی ارائه کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،از شهرستان قائم‌شهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد قائم‌شهر، محمدرضا باقرزاده در جمع اعضای هیئت‌رئیسه این دانشگاه با اشاره به ابلاغ مأموریت‌های راهبردی و سیاست‌های سالیانه مقام معظم رهبری، اظهار کرد: محور نام‌گذاری‌های ایشان در سال‌های اخیر حول محور اقتصادی و نگرانی اصلی ایشان تأمین مطلوب معاش مردم بوده است.

وی یکی از مشکلات فعلی جامعه را خوب تعریف نکردن مفهوم اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: نتوانستیم اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان یک مفهوم نو به‌خوبی تبیین کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر پیاده کردن اقتصاد مقاومتی را از روی نظریه‌ها و ابزارهای اقتصاددانان غربی امری غلط و نادرست خواند و اضافه کرد: اگر اقتصاد مقاومتی تحت سلطه اندیشه‌ای غرب انجام شود فکر و عمل در یک پارادایم معیوب، به انحراف کشیده می‌شود.

این مسئول از همکاران و اساتید واحد خواست تا در سال‌جاری در مقوله توسعه اقتصادی دانش‌بنیان تمام‌قامت همت کنند و یکی از وظایف دانشگاه‌ها در نیمه اول سال 95 تعریف عملیاتی از اقتصاد مقاومتی است.

باقرزاده در پایان گفت: این تعریف باید به‌صورت روشنی در دانشگاه‌ها صورت پذیرد تا امکان تحقق واقعی و نتیجه بخش اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک نظام توسعه درون‌زا در کشور فراهم شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.