استاندار خراسان رضوی گفت: برخلاف آمارهای غیرواقعی منتشره، تنها ۱۰.۴ درصد از پنج هزار و ۷۵۵ واحد تولیدی استان تعطیل شده است.

برخی آمارهای تعطیلی واحدهای تولیدی خراسان رضوی غیرواقعی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در بازدید از سه واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی فناوری‌های برتر با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال 95 را به نام"اقتصاد مقاومتی-اقدام و عمل" نامگذاری کردند، اظهار داشت: اقدامات اقتصادی دولت طی سال گذشته منجر به افزایش طراز صادرات غیرنفتی نسبت به واردات شد که این روند در استان نیز نسبت به آمار کشوری قابل قبول بوده است.
وی افزود: برخلاف آمارهای غیرواقعی منتشره، تنها 10.4 درصد از پنج هزار و 755 واحد تولیدی استان تعطیل شده است.
استاندار خراسان رضوی به بررسی علل از مدار خارج شدن واحدهای تولیدی استان پرداخت و اظهار داشت: اکثر آنها تولید کننده شن و ماسه یا آجرهای سنتی، ذوب فلزات، نساجی و تولید پلاستیک بودند که به ترتیب به دلیل تولید مصالح جدید ساختمانی، استفاده از مازوت، ورود کالاهای قاچاق و قطع یارانه مواد اولیه تولیدات پتروشیمی از ادامه فعالیت در بازار بازماندند.
رشیدیان با بیان اینکه در سال جاری دولت درصدد است تا با جلب همکاری بانک‌ها تسهیلات با سود مناسب را در اختیار واحدهای صنعتی قرار دهد، خاطرنشان کرد: این مهم به بهبود وضعیت کارخانجات، تولید، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار منجر می‌شود.
وی گفت: در سال گذشته نیز تسهیلاتی برای پرداخت حقوق پرسنل برخی از واحدهای صنعتی مشکل دار در اختیار آنها قرار گرفت.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی استان توسط شهروندان، تصریح کرد: این مهم به بهبود وضعیت اقتصادی، رونق صنایع، ایجاد اشتغال پایدار و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی منجر می‌شود.
رشیدیان بر لزوم تامین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای صنعتی توسط دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و افزود: در کنار استفاده از اقدامات سلبی بهره‌گیری از سیاست‌های ایجابی و تشویقی در توسعه فعالیت این واحدها اثرگذار است.
وی راهکار تحقق شعار سال را هم افزایی دستگاه‌های دولتی و همراهی بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: با ارتقای کیفیت محصولات داخلی و ایجاد خوشه‌های تولید می‌توان انگیزه استفاده از محصولات ایرانی را افزایش داده و مشکلات موجود در صنایع را تاحدود زیادی از بین برد.
استاندار خراسان رضوی از ایجاد دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این دبیرخانه با پیگیری امور هر دو هفته یکبار با برگزاری جلساتی با حضور استاندار نتیجه اقدامات را گزارش می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.