مدیر مؤسسه سروش جاودانه وحی از تقدیر از ۱۲۰ حافظ و قاری مشهدی خبر داد و گفت: افتتاح جلسه دارالقرآن و عترت علی‌بن موسی‌الرضا‌(ع) در سال ۸۶ توسط شهید حاج محسن حاجی حسنی کارگر، مهاجر الی الله بود، در همین راستا این مراسم جهت یادبود این شهید بزرگوار و مرحوم حمیدرضا عباسی برگزار می‌شود.

تجلیل از ۱۲۰ حافظ و قاری در یادبود شهید حاجی‌حسنی و مرحوم عباسی
به گزارش قدس آنلاین، سروش عظیمی، مدیر مؤسسه سروش جاودانه وحی مشهد در گفت‌و‌گو با ایکنا، از برگزاری نهمین مراسم اختتامیه جلسه مرکزی دارالقرآن و عترت علی‌بن موسی‌الرضا‌(ع) خبر داد. 
وی با بیان اینکه جلسه مرکزی دارالقرآن و عترت علی‌بن موسی‌الرضا‌(ع) کار خود را از سال 86 آغاز کرده است، عنوان کرد: یک جلسه خانگی بوده که خوشبختانه هرساله قاریان، حافظان و مفسران بسیار خوبی خروجی این جلسه هستند. 
عظیمی اضافه کرد: این جلسه که بیش از 9 سال سابقه فعالیت دارد در ابتدا به صورت جلسات خانگی آغاز به‌کار کرد که اکنون پس از 9 سال فعالیت موفق شده است که با تربیت جوانان قرآنی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی درخشان عمل کند. 
مدیر مؤسسه سروش جاودانه وحی مشهد افزود: جلسه مرکزی دارالقرآن و عترت علی‌بن موسی‌الرضا‌(ع)، زیر‌مجموعه مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی سروش جاودانه وحی مشهد در حال فعالیت است که در سال 93 در مسابقات جشنواره محافل نور شهرداری، در بین 700 جلسه رتبه اول را کسب کرد. 
عظیمی یاداور شد: طبق رسم، هرسال در پایان آن مراسم اختتامیه جشنواره به عنوان تقدیر از برگزیدگان آن سال برگزار می‌شود که در سال 94، تعداد 150 نفر از میان 400 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند. 
مدیر مؤسسه سروش جاودانه وحی مشهد با اشاره به تقدیر از 30 نفر در پایان سال گذشته، تصریح کرد: 120 نفر دیگر از قاریان، حافظان و مفسران قرآن کریم نیز در 25 فروردین ماه سال جاری با حضور مسئولان کشوری تقدیر خواهند شد. 
وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم امسال این برنامه را وسعت دهیم که سازمان‌های گوناگون همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری مشهد، دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و پایگاه هوانیروز مشهد ما را همراهی می کنند. 
عظیمی با بیان اینکه این مراسم با عنوان لیله فی رحاب القرآن یعنی شبی در محضر قرآن با حضور مسئولان لشگری و کشوری برگزار می‌شود، عنوان کرد: این جلسه به صورت زنده از رادیو قرآن پخش شده و با تصویربرداری و ضبط از شبکه قرآن سیما همراه است.
وی با اشاره به اینکه این مراسم در دو بخش قبل از نماز مغرب و عشا و بعد از آن برگزار خواهد شد، ادامه داد: در بخش اول که 60 نفر مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند قاریان و حافظان بین‌المللی همچون مانند سعید بیژنی، محمد قربانی‌، جواد ایزانلو، سید‌حمید‌رضا حسینی، سید‌مرتضی اسحاقی، سید‌مجتبی اسحاقی‌، علی‌رضا اسماعیلیان، امیر‌حسین افضلی به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید خواهند پرداخت. 
عظیمی تصریح کرد: همچنین ادامه برنامه با مداحی حمید کریمی‌، سخنرانی حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین اجرای گروه تواشیح فدک‌الزهرا همراه است.
مدیر مؤسسه سروش جاودانه وحی مشهد با اشاره به برنامه‌های این مراسم در بخش دوم، عنوان کرد: دراین بخش قاریان و حافظان مسعود نیکدستی، حافظ مهدی حسنی، رضا عابدین‌زاده، محمدمهدی رجبی، جواد کاشفی، حمید شاکرنژاد، سیدجواد حسینی، محمدجواد پناهی، سعید طوسی، هاشم روغنی، احمد ابوالقاسمی و علی ساجدی‌مقدم، احسان سوختانلو به تلاوت خواهند پرداخت. 
وی ادامه داد: همچنین در این مراسم امیر سرتیپ دوم حسین فیروزیان، فرمانده پشتیبانی منطقه ثامن الائمه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سیدسعید سرابی، مدیرکل اداره ارشاد خراسان رضوی به ایراد سخنرانی می‌پردازند، پایان بخش این مراسم نیز مداحی حاج احمد واعظی، اجرای گروه تواشیح عروةالوثقی و تقدیر از 60 نفر دیگر خواهد بود. 
عظیمی در ادامه یادآور شد: افتتاح این جلسه در سال 86 توسط شهید حاج محسن حاجی حسنی کارگر، مهاجر الی الله بود، در همین راستا این مراسم جهت یادبود این شهید بزرگوار و مرحوم حمیدرضا عباسی برگزار می‌شود که در ابتدای مراسم کلیپی از تصاویر و قرائت شهید محسن حاجی‌حسنی ارائه خواهد شد. 
مدیر مؤسسه سروش جاودانه وحی مشهد تاکید کرد: نهمین اختتامیه جلسه مرکزی دارالقرآن و عترت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) 25 فروردین‌ماه در چهارراه راه‌آهن، بین کامیاب 11 و 13 مسجد غدیر بابا‌علی 2 برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.