وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که نخست‌وزیر عراق درخواستی مبنی بر ورود نیروهای بیشتر آمریکایی به این کشور را ارائه نکرده است.

از عراق حمایت می‌کنیم ولی نیرو نخواسته‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، جان کری، وزیر خارجه آمریکا پس از ورود به بغداد و گفتگو با حیدرالعبادی اعلام کرد که نخست‌وزیر عراق تا کنون درخواستی مبنی بر ورود نیروهای بیشتر آمریکایی به عراق ارائه نکرده است.

 وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی خبری خود در بغداد از «افزایش فشار» نیروهای غربی و ارتش عراق بر گروه (‌تکفیری صهیونیستی)‌ داعش خبر داد. جان کری که امروز در سفری اعلام نشده به بغداد رفت، با برخی از مسئولان منطقه کردستان از جمله نچیروان بارزانی، نخست وزیر این منطقه دیدار و گفتگو کرد.

وی همچنین بر حمایت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و جو بایدن، معاون رئیس جمهور  از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق تاکید کرد. وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری در بغداد گفت: داعش 40 درصد از مناطق در اشغال خود را از دست داده است.

کری افزود: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق درخواستی برای اعزام نیروهای جدید آمریکایی به عراق ارائه نکرد. وی ادعا کرد: بحران تشکیل دولت عراق مسئله ای داخلی است و ما در ترمیم کابینه این کشور مداخله نمی کنیم.

وی در این نشست خبری تصریح کرد: درباره افزایش شمار نیروهای آمریکایی در عراق گفتگویی صورت نگرفت. وزیر امور خارجه آمریکا در این نشست همچنین گفت: ما از سال 2014 تاکنون 700 میلیون دلار به عراق کمک کرده ایم.

وی افزود: از تلاش های دولت عراق حمایت می کنیم و حمایت فنی از تنوع بخشیدن به منابع اقتصادی این کشور داریم. همه طرف های سیاسی در عراق را به همکاری با یکدیگر تشویق می کنیم.

این اظهارات درحالی مطرح شده است که پیش از این وزیر خارجه آمریکا، عصر چهارشنبه برای حضور در نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و رایزنی درباره مسئله حقوق بشر در بحرین، که از سال 2011 شاهد انقلاب مردمی است، وارد منامه شد.

جان کری طی این سفر قرار است با مقامات بلندپایه عراقی از جمله ابراهیم الجعفری وزیر خارجه دیدار کند. وزارت خارجه عراق روز پنجشنبه اعلام کرده بود جان کری وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به بغداد سفر خواهد کرد که طی آن در دیدار با مسئولان عراقی،‌تحولات جنگ علیه داعش و مسائل سیاسی مهم بررسی خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.