قدس آنلاین/ مهناز خجسته نیا: مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد از ورود واگن‌های خط ۲ قطار شهری تا نیمه اول اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

واگن‌های خط ۲ قطار شهری تا نیمه اردیبهشت به مشهد می‌رسد

کیامرز در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن اعلام این مطلب گفت: واگن‌های خط  2 قطار شهری مشهد که در کشور چین ساخته شده در تاریخ بیست و نهم اسفند ماه 94 در چین بارگیری و پنجم فروردین ماه 95 به سمت ایران حرکت کرده است.
به گفته این مقام مسؤول پیش بینی می‌شود نخستین محموله واگن‌های خط 2 قطار شهری تا نیمه اردیبهشت ماه امسال به بندرعباس برسد و از آنجا با شبکه ریلی به مشهد ارسال خواهد شد.
وی با بیان اینکه طبق قراردادی که برای ساخت واگن‌های خط 2 قطار شهری مشهد با کشور چین بسته شد، ١٠٠ واگن برای خط٢ قطار شهری مشهد ساخته می‌شود افزود: باتوجه به این تفاهم هم اکنون مراحل طراحی و ساخت این واگن‌ها در‌ حال انجام است.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد ادامه داد: در نخستین محموله واگن‌های قطار شهری مشهد، سه رام قطار شامل 15 ‌واگن بارگیری شده است.
کیامرز در پاسخ به نحوه ارسال دیگر واگن‌های خط٢ قطار شهری مشهد اظهار داشت: ٩٠‌واگن باقی‌مانده خط٢ قطار شهری مشهد به‌ صورت قطعه‌ ای به ایران ارسال می‌شود تا در کشور مونتاژ شود.

 افتتاح فاز اول خط 2 قطار شهری تا مهرماه
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد درخصوص زمان بهره‌برداری خط 2 نیز گفت: پیشتر قرار بود تا تیرماه امسال فاز اول این خط با 4 ایستگاه از بلوار طبرسی به بهره‌برداری برسد که بنا به نظر شهردار مشهد با اضافه شدن دو ایستگاه دیگر زمان افتتاح فاز اول این پروژه به تعویق افتاده است.
کیامرز افزود: فاز اول پروژه خط 2 قطار شهری مشهد با 6 ایستگاه حدفاصل بلوار طبرسی تا میدان شهدا تا مهرماه 95 به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه تونل خط 2 قطار شهری مشهد از نظر کیفیت بهترین تونل قطار شهری کشور است، اظهار داشت: احداث این تونل در مجموع 350 میلیارد تومان هزینه در برداشته و هم اکنون سازه ایستگاه‌های فاز اول این خط نیز به پایان رسیده است.
به گفته وی، فاز دوم خط 2 قطار شهری مشهد نیز در سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

 آغاز حفاری خط 3 قطار شهری از امروز
کیامرز در ادامه از شروع عملیات حفاری خط 3 قطار شهری از میدان فردوسی خبر داد و گفت: برای شروع این عملیات از امروز (شنبه) تی بی ام از میدان فردوسی به سمت میدان شهدا حرکت خواهد کرد.
وی مسیر حفاری خط 3 قطار شهری مشهد را در فاز اول میدان فردوسی به سمت میدان شهدا، حرم مطهر و پایانه مسافربری امام رضا(ع) اعلام کرد و افزود: خط 3 قطار شهری مشهد به طول 5/28 کیلومتر طولانی‌ترین خط قطار شهری مشهد است که انتهای قاسم آباد را به شهرک ابوذر وصل می‌کند.
به گفته وی، تونل‌های این خط 40 تا 50 متر عمق دارد و هزینه‌های احداث خط 3 قطار شهری حدود 7 هزار میلیارد تومان است.
مدیر‌عامل شرکت قطارشهری مشهد با اشاره به دریافت مجوز ترک تشریفات برای خط 3 قطارشهری مشهد در تاریخ 28 اسفند ماه گذشته اظهار داشت: 3 سال زمان برای حفاری فاز اول این خط پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.