قدس‌ آنلاین: مدیر کل ورزش و جوانان خراسان شمالی با اشاره به برگزاری رقابت‌های کشتی با چوخه در استان در فروردین ماه سال جاری گفت: به دنبال معرفی کشتی با چوخه در عرصه‌های بین المللی هستیم و با توجه به ظرفیت‌های بالای این رشته و با برگزاری مسابقات ضابطه‌مند، شاهد حضور این رشته در مسابقات برون مرزی و بین‌المللی خواهیم بود.

 به دنبال معرفی کشتی با چوخه در جهان هستیم

رئیس کمیته توسعه و همگانی فدراسیون کشتی ضمن تقدیر و تشکر از توجه رئیس فدراسیون کشتی به رشته‌های سنتی همچون کشتی با چوخه گفت: با تدابیر شایسته فدراسیون کشتی و با رعایت کامل قوانین فدراسیون، شاهد برگزاری مسابقات منظم کشتی در گود زینل خان اسفراین بودیم که جا دارد از تمام تلاش‌های فدراسیون کشتی، نیروی نظامی و انتظامی و تمامی دست اندرکاران برگزاری این مسابقات به نحو شایسته تقدیر و تشکر شود.
رشید لمیر، سطح برگزاری و نظم حاکم بر این مسابقات را در سال جاری بالا دانست و گفت: با توجه به حضور منتخبان رشته کشتی با چوخه از استان و شهرستان‌های مطرح این رشته از سراسر کشور، این مسابقات در بالاترین سطح برگزار شد و نفرات برتر وزن‌های چهارگانه به مسابقات انتخابی در آینده نزدیک اعزام خواهند شد.
وی خاطر نشان کرد: فدراسیون کشتی برنامه ویژه ای برای رشته کشتی با چوخه در نظر گرفته است و بزودی تیم ملی کشتی با چوخه پس از برگزاری مسابقات انتخابی و اردو‌های آمادگی، تشکیل خواهد شد.
رئیس کمیته توسعه و همگانی فدراسیون کشتی گفت: به دنبال معرفی ظرفیت‌های این رشته به جهانیان هستیم و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته ، این رشته مهیج در کمیته سنتی اتحادیه جهانی کشتی به ثبت جهانی برسد.
وی با بیان اینکه با ثبت رسمی کشتی‌های سنتی زیرمجموعه اتحادیه جهانی کشتی(فیلا)  باید تمام فعالیت‌های کشتی باچوخه به صورت قانونمند از سوی فدراسیون کشتی مدیریت شود، اظهار داشت: با هدف اشاعه و ترویج این رشته سنتی، فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی و بازی‌های روستایی و عشایری به عنوان یکی از متولیان گذشته کشتی باچوخه، به کمک فدراسیون کشتی بیایند تا تحقق اهداف عالیه باچوخه را شاهد باشیم.
رشید لمیر با بیان اینکه کشتی باچوخه صاحب ظرفیت‌های ویژه ای است، بنابراین از دیگر کشتی‌های سنتی مستثنا نخواهد بود، افزود: گام‌های جدی برای جهانی شدن این ورزش برخواهیم داشت، بنابراین جای نگرانی برای افول این ورزش سنتی از سوی دلسوزان این رشته وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.