۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 366311

قدس آنلاین/ ترجمه: تحقیقات جدید نشان می‌دهد، تغذیه و انجام فعالیت جسمانی مناسب می‌تواند در کاهش قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع دو مؤثر باشد. دیابت نوع دو در نتیجه استفاده نادرست انسولین توسط سلول‌های بدن بروز می‌کند که این مشکل در ۹۰ درصد مبتلایان دیده می‌شود. شمار افراد مبتلا به این بیماری طی چند سال اخیر بسیار بیشتر شده است که عادات غذایی نامناسب و زندگی بی تحرک مهم ترین علل زمینه ساز محسوب می‌شوند.

امکان درمان دیابت نوع ۲ به کمک تغذیه و ورزش

اما محققان دریافتند، زمانی که بیماران 65 تا 85 ساله سه بار در هفته به مدت 90 دقیقه تمرینات ایروبیک یا استقامتی انجام می‌دهند و از نظر غذایی نیز کنترل می‌شوند، وزن اضافی و توده چربی را از دست می‌دهند. آن‌ها پس از 6 ماه به وضعیت مطلوب سلامتی دست یافتند. محققان همچنین متوجه شدند که سطح هموگلوبین گلیکولیزه (HbA1c)؛ شاخص غلظت گلوکز در خون نیز بهبود می‌یابد.
محققان برای تأیید این مسأله، وضعیت 48 فرد چاق مبتلا به دیابت نوع دو در سن 59 سالگی را ارزیابی کردند. این بیماران به سه گروه تقسیم شدند. همه آن‌ها باید برنامه غذایی با صبحانه کامل، ناهار معمول و شام سبک را طی 23 ماه رعایت می‌کردند. تنها تفاوت محتوای صبحانه بود. یک نوع سرشار از پروتئین‌های شیر و کشک مانند کوکتل‌های شیری، نوع دیگر سرشار از پروتئین‌های تخم مرغ، سویا و تن و دیگری سرشار از نشاسته و غلات.
افرادی که صبحانه اول را میل کرده بودند، مقدار بیشتری وزن کم کردند؛ 6/7 کیلوگرم طی سه ماه. کاهش وزن در مورد بقیه به ترتیب 1/6 و 1/3 کیلوگرم بود. همچنین گروه اول احساس سیری طولانی تری نیز داشتند. پروتئین‌های شیر و کشک موجب کاهش اوج قند خون پس از صرف غذا می‌شود.
منبع:www.Top sante.fr

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.