۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 366336

قدس آنلاین: ماه رجب نزد اولیای الهی ماه شستشوی گناهان است و شعبان ماه پوشیدن لباس تقوا برای ورود به ماه مبارک رمضان به عنوان ضیافت الله است.

چگونه جزء رجبیون شویم؟!

آیت الله روح الله قرهی، مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی (عج) در گفت و گو در پاسخ به این سوال که با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رجب، چه نوع از سبک زندگی را می توان در پیش گرفت تا در زمره رجبیون قرار بگیریم، اظهار کرد: ماه رجب نزد اولیای الهی ماه شستشوی گناهان است و شعبان ماه پوشیدن لباس تقوا برای ورود به ماه مبارک رمضان به عنوان ضیافت الله است.

 

وی ادامه داد: لذا اگر کسی در ماه رجب، اعضا و جوارح خود را حفظ کند و سبک زندگی خود را سبک زندگی مردان خدا قرار دهد و استغفار در این ماه را زیاد انجام دهد و در این ماه به تقوا نزدیک شود، بازگشت به سوی خدا داشته و به مقام انسانیت می رسد، بنابر این، با حلول ماه مبارک رجب، اولیای خداوند مهربانی شان نسبت به همه انسان ها بیشتر می شود و با اینکه سبک زندگی آنها در تمام طول سال به همین گونه است، اما در این ماه باز هم رنگ و بوی دیگری دارد.

 

این استاد اخلاق با بیان اینکه در این ماه رافت و مهربانی و گذشت و دوست داشتن انسان ها بیشتر می شود، تصریح کرد: شاید به همین دلیل است که اگر قتلی در این ماه صورت گرفت، دیه آن دو برابر محسوب می شود به دلیل آن که انسان ها در این ماه به رافت و انسانیت نزدیک تر شوند.

 

وی بیان کرد: اما آنچه که امروز متاسفانه جهان معاصر با آن رو به رو است، به وجود آوردن گروه های تروریستی همچون داعش توسط استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است که غرب از این انسانیت و رافت خبر ندارد؛ در حالی که این عنصر به اندازه ای مهم است که از رجب به نهر تعبیر می شود به دلیل آن که وقتی بنده ای روح خود را در این ماه شستشو و جلا می دهد، به خدا و انسانیت نزدیک تر شده و مقام والایی پیدا می کند.

 

وی با بیان این که رجب ماه دعوت به خوبی ها و دور شدن از بدی ها است، اذعان کرد: اگر کسی این ماه را جدی بگیرد، ماه رمضان نیز برای او مبارک می شود و اگر جدی نگیرد، با زشتی و آلودگی و پلشتی وارد ماه مبارک رمضان شود و ماه رمضان برای او مبارک نخواهد بود.

 

آیت الله قرهی ابراز کرد: در این روش و سبک، زندگی زمانی الهی می شود که انسان از ولایت پیروی کند شاید به همین دلیل ولایت امیرمومنان امام علی (ع) در این ماه واقع شده است آن هم جایی در که انسان ها همه رو به محل تولد او یعنی کعبه سجده می کنند و شاید معنای تولد آن حضرت (ع) در این مکان مقدس آن است که باید به ولایت توجه داشت؛ زمانی که این اتفاق افتاد، زندگی الهی می شود.

 

این استاد حوزه تاکید کرد: بنابراین، اگر کسی بخواهد سبک زندگی خوبان را داشته باشد، بهترین راه توجه به سیره عملی اهل بیت علیهم السلام و پس از آن ها بزرگان دین و علمای عامل هستند که این امر موجب می شود خیر و حسنه دنیا و آخرت نصیب انشان ها شود.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی (عج) بیان کرد: توجه به سیره عملی اهل بیت علیهم السلام موجب دوری از تجاوز، خونریزی، زشتی ها و اسراف و دوری از فاصله طبقاتی و اندوخته شدن ثروت در دست تنها برخی افراد و ... می شود.

 

وی سبک زندگی الهی را به دور از بدی ها دانست و خاطرنشان کرد: در این روش که با تاسی به زندگی اولیای الهی به دست می آید، مهربانی، عدالت، انصاف، انسانیت و ... تاکید می شود و ماه رجب بهترین ماهی است که انسان ها را دعوت می کند تا در نهر رجبیه خود را از تمام بدی ها شستشو داده و به آن سبک زندگی حقیقی که بشر در پی آن است اما نمی داند از چه طریقی به دست می آید، نزدیک شود؛ یعنی نزدیک شدن به دین و متصل شدن به ولایت الهی.

شبستان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.