مدیر عامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: سرمازدگی بهاره در بیش از ۲۶۰ هزار هکتار به محصولات زراعی و باغی خسارت زده است.

۲۶۰ هزارهکتار باغ و مزرعه آسیب دیدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمد ابراهیم حسین نژاد با اشاره به اینکه مساحت خسارت سرمازدگی امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل توجهی دارد، افزود: براساس برآوردهای اولیه ۱۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی در ۱۰ استان در محصولات سیب زمینی، گوجه فرهنگی، چغندرقند، گندم آبی، جو و کلزا به علت سرمازدگی بهاره، سیل و تگرگ خسارت دیده است.

وی گفت: نتایج بازدید کارشناسان بیمه محصولات کشاورزی نشان می‌دهد در بخش زراعت به محصولات گندم و کلزا بیشترین خسارت وارد شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی افزود: بیشترین خسارت سرمازدگی در بخش زراعت و باغبانی در مناطق شمال غرب، غرب، بخش های مرکزی کشور و البرز بوده استحسن نژاد گفت: میزان ریالی خسارت هنوز جمع بندی نشده است.

وی افزود: در بخش باغبانی نیز مساحت باغات خسارت دیده از سرماخوردگی حدود ۱۵۰ هزار هکتار است که در ۱۲ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، چهارمحال بختیاری، فارس، اصفهان و کردستان بیشترین خسارت برآورده شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: باغات زردآلو، گوجه، هلو، شلیل، بادام و گردو از سرمای بهاره آسیب دیده ضمن اینکه بیشترین میزان خسارت در بخش باغبانی مربوط به درختانی است که به مرحله گلی‌دهی رسیده بود.

وی گفت : امیدواریم طبیعت با استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود تا حدودی خسارت را جبران کند و در بخش باغبانی با حفظ گل‌های باقی مانده شاهد افزایش کیفیت محصولات باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.