مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: فلسفه اصلی حوزه‌های علمیه در تداوم بخشیدن به حرکت علمی و دینی، حضور در جامعه و پاسخ به سؤالات و شبهات و جلوگیری از انحرافات الحادی بوده است.

فلسفه اصلی حوزه‌های علمیه در ۳ محور تدوین شده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌‎الاسلام سیدمصباح عاملی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیر و اعضای هیئت مدیره حوزه علمیه خراسان، اظهار داشت: مشی کلی شورای حوزه علمیه خراسان توجه به فرامین مقام معظم رهبری و تحقق خواسته‌های معظم‌له بوده است.
وی افزود: فلسفه اصلی حوزه‌های علمیه در تداوم بخشیدن به حرکت علمی و دینی، حضور در جامعه و پاسخ به سؤالات و شبهات و جلوگیری از انحرافات الحادی بوده است.
مدیر حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: ویژگی‌های حوزه علمیه در مؤلفه‌های داشتن نظام جامع آموزش علمی، هدفمند، زماندار، باکیفیت و هدفبخش برای تمام فصول جامعه بوده تا به تمامی نیازها پاسخ داده شود و زمینه حضور ده‌ها نظریه پرداز و صدها پژوهشگر فراهم شود.
عاملی تصریح کرد: مؤلفه دوم مدنظر قراردادن شرایط و متقیات جامعه و عدم توقف در ایستگاه ماضی بوده است و مؤلفه سوم هم ایفای نقش و انجام رسالت روحانیت در نظام و تحقق فرامین مقام معظم رهبری بوده است و در این رابطه رصد مسائل مربوطه، تحقیق، پژوهش عالمانه و پاسخ کارشناسانه مورد توجه بوده است.
وی تأکید کرد: تکیه بر 5 اصل اساسی تعمیق و ارتقاء کیفیت و انتخاب مسیر مجتهد پروری، ارتقاء سطح علوم عقلی، ارتقاء فهم سیاسی و اجتماعی، ارتقاء سطح اخلاق و انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن و تکیه بر خداوند متعال مورد توجه بوده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.