وزارت خارجه آمریکا در گزارشی فاش کرد نیمی از مردم عراق با مشارکت آمریکا در نبرد با داعش کاملا مخالف بوده و یک سوم مردم نیز معتقدند آمریکا از تروریسم حمایت می‌کند.

"نیمی از عراقی‌ها با مشارکت آمریکا در جنگ علیه داعش مخالفند"
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، وزارت خارجه آمریکا در گزارشی فاش کرد نیمی از مردم عراق با مشارکت آمریکا در نبرد با داعش کاملا مخالف بوده و یک سوم مردم نیز معتقدند آمریکا از تروریسم حمایت می‌کند.
طبق گزارش بازرس کل وزارت خارجه آمریکا، همه‌پرسی‌هایی که اخیرا وزارت خارجه آمریکا انجام داده، نشان می‌دهد نیمی از مردم عراق (اعم از شیعه و سنی) با مشارکت آمریکا در نبرد با داعش کاملا مخالف هستند. همچنین یک سوم مردم عراق بر این باورند که آمریکا به طور کلی از تروریسم به ویژه داعش حمایت می‌کند و تعداد زیادی گزارش در این موضوع در رسانه‌های عراق منتشر شده است.
طبق این گزارش، نزدیک به 40 درصد عراقی‌ها بر این باورند که آمریکا در راستای برهم زدن ثبات عراق و کنترل یافتن بر منابع طبیعی آن تلاش می‌کند.
همه پرسی‌های وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد که تقریبا تمامی مردم عراق رویکرد منفی نسبت به داعش و برنامه‌های آن دارند و این رویکرد در میان گروه‌های مذهبی و نژادی مختلف این کشور تفاوت زیادی ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.