۱۵۰۰ هکتار از اراضی اسدآباد زیر کشت چغندر قند رفته است

به گزارش قدس آنلاین از اسدآباد ؛ ناصر فتاحی،مدیر جهاد کشاورزی این شهر با اعلام مطلب فوق افزود:  نزدیک به یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی اسدآباد زیر کشت چغندرقند رفته است و امسال 750 نفر بهره‌بردار در این نوع کشت در این شهرستان خواهیم داشت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در خصوص ویژگی کشت چغندر قند گفت: این محصول نسبت به تأخیر در آبیاری، پرآب‌بر نیست و به عنوان کشت متوسط آب‌بر محسوب ‌می‌شود.
وی در زمینه درصد استفاده از ماشین‌آلات مکانیزاسیون کشاورزی در اراضی زیر کشت اسدآباد خاطرنشان کرد: در بحث کاشت، داشت و برداشت محصول چغندرقند، بالای 95 درصد از مکانیزاسیون کشاورزی استفاده می‌شود که البته مشکل اساسی در برداشت این محصول بود که مکانیزاسیون شدن آن این مسئله حل شد.
فتاحی با بیان اینکه این محصول دارای بذری مرغوب و عملکردی بالاست، ادامه داد: توصیه جهاد کشاورزی در تشکیل تعاونی چغندرکاران و عملی کردن توصیه کارشناسان در مراحل کاشت، داشت و برداشت در شهرستان در دست اقدام است که باید امسال به آن پرداخته شود.
وی در پایان گفت: کشت‌های دیگر بهاره در اسدآباد شامل صیفی‌جات، ذرت و سیب‌زمینی است که امسال تاکنون زمان کشت آن نرسیده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.