قدس آنلاین - ایلام: مدیرحفظ و بهبود نباتات سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: برای مبارزه با کرم گلوگاه انارستان های ایلام از پوشش پلی استر استفاده می شود.

مبارزه با کرم گلوگاه انارستان های ایلام با پوشش پلی استری

به گزارش قدس آنلاین از ایلام،سیامک بیگی با بیان اینکه اجراي اين طرح موجب كاهش 98 درصدي آلودگي كرم گلوگاه در انارستان هاي استان مي شود، اظهارداشت: در اين طرح، شاخه هاي به بار نشسته انار، داخل پوششي سفيد، نازك و كيسه مانند از جنس پلي استر قرار مي گيرند كه اين كيسه همچون يك سايه بان از آفتاب سوختگي، رشد كرم گلوگاه و دانه سفيدي انار جلوگيري مي كند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در استان هایی همچون یزد با موفقیت انجام شده است، افزود: این طرح در حال حاضر در 40 هكتار از سايت انارستان «بان ويزه» به صورت پايلوت در حال اجرا است.

مدیرحفظ و بهبود نباتات سازمان جهادکشاورزی استان ایلام مزیت این کیسه ها را در نداشتن هرگونه آلودگی زیست محیطی عنوان و تصریح کرد: برای اجرای این طرح غیرشیمیایی و سازگار با محیط زیست در استان تاکنون 100 ميليون ريال هزینه شده است.

سیامک بیگی به بی نیازی باغات به سم پاشی با اجرای این طرح اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به تراکم و تمرکز انارستان های استان در شهرستان های سیروان و چرداول،کلاس های آموزشی و اطلاع رسانی برای کشاروزان این مناطق در حال انجام است.

وی یادآور شد: بعد از اتمام کلاس های آموزشی عملیات کیسه گذاری درختان انار توسط کشاورزان و با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاروزی در این شهرستان ها انجام می گیرد.

گفتنی است سال گذشته 100 هكتار از باغات انار استان با متوسط 40 درصد خسارت، به آفت كرم گلوگاه مبتلا شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.