قدس آنلاین/ مرتضی روشنی: روز گذشته عملیات حفاری خط ۳ قطار شهری مشهد همزمان با میلاد با سعادت حضرت امام محمد باقر(ع) و با حضور مسؤولان کشوری و استانی آغاز شد.

  قطار شهری به حرم می‌رسد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در این مراسم با گرامیداشت آغاز ماه رجب، گفت: رهبر معظم انقلاب، امسال را به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیدند و امروز شاهد یک نمونه عینی از اجابت خواسته ایشان هستیم که به دست غیورمردان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در مشهد شروع به کار خواهد کرد.
آیت الله علم الهدی با قدردانی از تلاش‌های شهردار و شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بنده در گذشته بارها به مسؤولان شهری مشهد تذکر داده بودم که خدمت رسانی نباید تنها به سمت مناطق مرفه‌نشین متمایل باشد و به جای فعالیت در حوزه آرایشگری و زینت شهر که زودگذر است، باید فعالیت‌های زیرساختی و ماندگار را دنبال کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز خدا را شاکریم که شورای شهر و شهردار مشهد نسبت به محرومان شهر توجه ویژه ای دارند و کارهایی را به سرانجام می‌رسانند که برای نسل‌های آینده به یادگار خواهد ماند، از جمله قطار شهری که سبب آسایش مجاوران و زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خواهد شد.
امام جمعه مشهد همچنین با قدردانی از زحمات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) اظهار داشت: این قرارگاه از افتخارات نظام ماست که به قدرت و دانش ملی متکی بوده و هیچ غیرایرانی در آن فعالیت ندارد.
آیت الله علم الهدی همچنین درباره رقم قرارداد اجرای خط 3 قطار شهری مشهد و پرداخت آن به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: امیدواریم که شورا و قرارگاه از نظر مالی دچار مشکل نشوند.

 خط 3 قطار شهری 40 ماهه به اتمام می‌رسد
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) نیز در این مراسم ضمن مرور فعالیت‌های عمرانی این قرارگاه اظهار داشت: قرارگاه سازندگی در تمامی حوزه‌های صنعتی و عمرانی وارد عمل شده و به عنوان مثال امروز خطوط انتقال انرژی در 14 استان در اختیار این قرارگاه است.
سردار سرتیپ پاسدار عبداللهی افزود: درحال حاضر 10 ابر پروژه توسط قرارگاه خاتم درحال احداث است که 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پس از بهره‌برداری، عواید بسیاری برای کشور و مردم درپی خواهند داشت؛ از جمله این طرح ها می‌توان به پالایشگاه ستاره خلیج فارس که 700 هکتار مساحت دارد، اشاره کرد که می‌تواند مصرف روزانه بنزین کشور را پاسخگو باشد.
وی در بخش دیگری به فعالیت‌های این قرارگاه در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: سال گذشته حفاری خط 2 قطار شهری مشهد به اتمام رسید و اگر خدا بخواهد تجهیز و آماده‌سازی آن نیز در زمان مقرر به اتمام  خواهد رسید.
سردار عبداللهی اظهار داشت: در خط 3 نیز زمان اجرای حفاری 36 تا 40 ماه پیش بینی شده است که امیدواریم بتوانیم در زمان مقرر و حتی زودتر آن را به انجام برسانیم.

 به مشهد آبرسانی خواهیم کرد
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه همواره دغدغه تأمین آب شرب مشهد را داشته ایم، تصریح کرد: در صحبت‌هایی که با استاندار داشتیم، گفتیم که قرارگاه خاتم الانبیا قطع یقین کار آبرسانی را به مشهد آغاز خواهد کرد و در بحث درمانی نیز 17 هزار تخت بیمارستانی را برای خراسان رضوی در نظر گرفته ایم که از میان آن دو بیمارستان در مشهد را خواهیم ساخت.

 6 هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری می‌رسد
شهردار مشهد نیز در آیین مراسم آغاز عملیات حفاری خط 3 قطار شهری مشهد گفت: شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقوله پیشرفت توأم با عدالت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
سید صولت مرتضوی افزود: افزایش سرانه فضای سبز در مشهد از 10 سانتی‌متر به دو مترمربع یکی از اقدام‌های مهم شهرداری در عمر 5/2 ساله خود بوده است و در این مدت 6 میلیون مترمربع فضای سبز به مشهد افزوده شده که برابر با تمام عمر 107 ساله این شهرداری است.
وی ادامه داد: توسعه زیرساخت و بهبود حمل و نقل عمومی از دیگر دغدغه‌های شهرداری بوده، به گونه‌ای که سال گذشته در بحث نوسازی خطوط تاکسی در کل کشور به جز تهران سه هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده‌اند و مشهد به تنهایی بیش از دو هزار دستگاه را نوسای کرده است.
وی افزود: پارکینگ عمومی یکی دیگر از معضلات شهری مشهد است و مجموع پارکینگ‌های موجود در شهر تا امروز 4 هزار و 300 پارکینگ است که تا پایان سال 1396 به 8 هزار پارکینگ افزایش خواهد یافت.
شهردار مشهد با اشاره به فعالیت‌های عدالت محورانه در مناطق حاشیه ای شهر اظهار داشت: امیدواریم به لطف خداوند تا پایان امسال 6 هزار واحد مسکونی برای اقشار محروم مشهد به بهره‌برداری برسند.

 جابه‌جایی 2 میلیون نفر با قطار شهری
صولت مرتضوی در خصوص خط 3 قطار شهری مشهد نیز گفت: این خط به طول 5/28 کیلومتر از طولانی ترین مسیرهای قطار شهری در کشور است که طی مدت 40 ماه عملیات حفاری آن به پایان خواهد رسید و امروز نیز دستگاه حفار آن از میدان فردوسی به سمت میدان شهدا، فعالیت خود را آغاز می‌کند.
وی ادامه داد: سه رام قطار و 15 واگن مرتبط با این خط از چین خریداری شده و اردیبهشت ماه وارد مشهد می‌شوند که پس از بهره‌برداری از خط، ظرفیت جابه‌جایی مترویی در مشهد به دو میلیون مسافر در روز خواهد رسید.
شهردار مشهد درباره خط 2 قطار شهری هم گفت: خوشبختانه این خط به طول 5/14 کیلومتر آماده بهره‌برداری است و به یاری خداوند دهه فجر امسال آغاز به کار خواهد کرد.

 از امیریه تا شهرک ابوذر
مدیرعامل قطار شهری مشهد نیز در ابتدای این مراسم گفت: خط 3 قطار شهری مشهد از بولوار امیریه قاسم آباد آغاز می‌شود و پس از عبور از میدان جانباز، میدان فردوسی، حرم مطهر و پایانه مسافربری امام رضا(ع) به شهرک ابوذر خواهد رسید.
کیامرز افزود: باید از آستان قدس رضوی که زمین‌های خود را در اختیار این مجموعه قرار داد و همین‌طور دولت که پشتیبانی خود را از این پروژه ملی ادامه داد، تشکر ویژه داشته باشم.
گفتنی است، عملیات حفاری خط 3 قطار شهری مشهد با رمز «یا محمد بن علی (ع)» روز گذشته از میدان فردوسی به سمت میدان شهدا آغاز به کار کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.