قدس آنلاین- تبریز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: اینکه تولید در رکود باشد به هیچ وجه به صلاح و عقلایی نیست و باید تولیدات داخلی را فعال کرد، وعده و وعید مملکت را آباد نمی‌کند.

وعده و وعید مملکت را آباد نمی‌کند/ انتقاد از واردات بی‌رویه کفش‌های چینی به تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در اولین جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی در سال 95 اظهار داشت: مقام معظم رهبری قبل از بیان 10 راهکار عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی مقدمه‌هایی نیز فرمودند مبنی بر اینکه ایران یک کشور کم نظیر بلکه بی‌نظیر از نظر نیروی انسانی و مواهب طبیعی و ذخایر معدنی است و به همین دلیلی دشمن به این کشور طمع دارد.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیگانگان این مملکت را می‌چاپیدند که با پیروزی انقلاب اسلامی دستشان از مواهب طبیعی این کشور قطع شده و خصومت‌های دیرینه آنها به ویژه آمریکا بیشتر شده و از راه‌های مختلف با ما دشمنی می‌کنند و این بار از راه تحریم اقتصادی وارد شده‌اند.

مجتهدشبستری با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری آمریکا خیال می‌کند ایران سر دوراهی قرا گرفته یکی راه کنار آمدن و زیر سلطه رفتن و دیگری تحمل فشارها و تحریم‌های اقتصادی غافل از اینکه راه سومی به نام اقتصاد مقاومتی وجود دارد، اضافه کرد: باز هم به فرمایش مقام معظم رهبری کنار آمدن با آمریکا مثل دیگران نیست و آمریکا توقعات بالاتری دارد و می‌خواهد ما زیر بار ذلت آنها برویم و مستعمره آنها شویم و قطعا قانع به روابط معمولی نخواهند بود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ما در برجام به وعده‌های خود عمل کردیم ولی آنها حاضر نیستند تحریم‌ها را بردارند؛ به طوری که جان کری در بحرین گفته بود امیدواریم حال که توافق هسته‌ای با ایران را پشت سر گذاشتیم نوبت به مسائل دیگر برسد؛ مسائل ایران در ارتباط با حمایت از تروریسم و پرونده موشکی و ساخت تجهیزات دفاعی.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند من مسئله اقتصاد را مدتی مطرح کردم ولی آنطور که باید مسئولان مربوطه به میدان بیایند اقدام نکردند بنابراین امسال راهکارها را بیان می‌کنم که مسئولان آغاز به اقدام و عمل کنند، یادآور شد: ایشان راهکار اول را حمایت از تولید دانستند و افزودند 60 درصد تولید تعطیل و بقیه هم نیمه تعطیل است.

وی گفت: ایشان تاکید داشتند، اینکه تا این حد در تولید رکود باشد به هیچ وجه به صلاح و عقلایی نیست و باید تولیدات داخلی را فعال کرد و فرمودند باید خودکفا باشیم و اگر به واردات هم نیاز داریم باید کالاهایی وارد شود که به تولید داخل ضربه نزند.

انتقاد از واردات کفش به تبریز، قطب کفش ایران

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: قبلا قانونی داشتیم یکی از بندهایش این بود که سه وزارتخانه صنایع، کشاورزی و بازرگانی باید در واردات و صادرات هماهنگ شوند که ظاهرا این قانون در حال حاضر اجرا نمی‌شود و ما در تبریز اینهمه کفش داریم و با این وجود از چین تا این اندازه کفش وارد می‌شود.

مجتهدشبستری بر لزوم مبارزه جدی با فساد، قاچاق و رانت‌خواری‌ها تاکید و تصریح کرد: وعده و وعید و شعار مملکت را آباد نمی‌کند و با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود بلکه به عمل کار برآید و به سخنرانی نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.