مدیر مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: مأموریت پارک علم و فناوری توسعه فناوری به معنی تبدیل دانش به اقتصاد است که در چارچوب اقتصاد مقاومتی می‌گنجد.

مأموریت پارک علم و فناوری توسعه فناوری به معنی تبدیل دانش به اقتصاد است
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین هاشم مهذب که صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های دوره ایده‌پروری نمادهای شهر زیارتی مشهد در محل مرکز رشد فناوری‌های زیارت خراسان رضوی سخن‌ می‌گفت،  اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا 3 اردیبهشت ماه سال جاری از طریق آدرس www.cpti.ir در این دوره ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: ماموریت پارک علم و فناوری توسعه فناوری به معنی تبدیل دانش به اقتصاد است که در چارچوب اقتصاد مقاومتی می‌گنجد.
مهذب با بیان اینکه پارک علم و فناوری ماموریت دارد کسب و کار و فناوری دانش‌بنیان را ارتقا دهد؛ تصریح کرد: مرکز رشد وظیفه دارد مراکزی را که می‌خواهند اقتصاد دانش‌بنیان را توسعه دهد؛ مورد حمایت خود قرار دهد.
مدیر مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما مرکز رشد فرهنگی هستیم و می‌خواهیم از مراکز فرهنگی حمایت کنیم و یکی از اتفاقات مهم در این زمینه جذب و پذیرش است به نحوی که تمرکز خود را روی ایده‌های بگذاریم که قابلیت اقتصادی شدن را داشته باشند.
وی عنوان کرد: مرکز رشد پس از جذب ایده‌ها به توانمندسازی ایده‌ها می‌پردازد تا این ایده‌ها به یک طرح کسب و کار تبدیل شوند.
مهذب ادامه داد: یکی از روش‌های جذب دوره‌ ایده‌پروری است که تلاش می‌کند تا به بین مستعدین به معنای کسانی که می‌توانند نیازهای شهر مشهد را برطرف کنند برود تا ایده‌های مختلف را جذب و در مرکز رشد مورد حمایت قرار دهد.
مدیر مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این دوره با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت فرهنگی شهرداری مشهد انجام می‌شود و پارک علم و فناوری مدیریت آن را به عهده دارد.
وی افزود: ایجاد کسب و کار از ایده‌ها یک فرآیند پیچیده است و به عنوان مثال یکی از مراکز رشد آمریکا ایده گوگل را به سرانجام رساند و حال اینکه طرح دیگری را به نتیجه نرسانده باشد خیلی مهم نیست.
مهذب اضافه کرد: اینگونه نیست که همه ایده‌ها به نتیجه برسند اما در کنار آن ما باید بگوییم که در هر دوره‌ای که برگزار کرده‌ایم سه یا چهار گروه را جذب کرده‌ایم تا در شروع فرآیند کسب و کار از آن‌ها حمایت کنیم تا طوفان‌های ابتدای آغاز به کار برای یک مجموعه نوپا را پشت سربگذارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.