۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: 366846

معاون وزیر کار با تاکید بر احتمال تشدید دل نگرانی‌ها در خصوص افزایش بیکاری، گفت: نبود مهارت دلیل اصلی بیکاری جوانان است.

دلیل اصلی بیکاری چیست؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمدامین سازگارنژاد گفت: بازار کار نیازمند نیروی کار دارای مهارت کافی است، لذا فقدان مهارت مهم ترین علت بیکاری است و باید خود را برای مهارت آموزی نیروی کار، آماده و تجهیز کنیم. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: در دوران پسابرجام باید بتوان با تمامی مجموعه های بین المللی در زمینه کاهش بیکاری وارد تعامل شد.

معاون وزیر کار با اظهار امیدواری نسبت به توجه ویژه دولت تدبیر و امید در دوران پسابرجام به فنی و حرفه ای اظهارداشت: از مقامات استانی انتظار می رود مهارت های مورد نیاز را سفارش دهند تا سازمان آموزش فنی و حرفه ای خود را برای آموزش نیروی انسانی تجهیز کند در غیر اینصورت بر دل نگرانی ها در خصوص افزایش بیکاری افزوده خواهد شد.

وی افزود: سال ۱۳۹۵ سال هوشمند کردن مهارت آموزی است، از اینرو مقامات مسئول استانی باید با برنامه ریزی صحیح و سیاست گذاری های به موقع در همین مسیر گام بردارند.

سازگارنژاد بر این نکته که باید فرصت هایی را به منظور مهارت آموزی به نیروی انسانی فراهم کرد، بیان داشت: در بحث مهارت آموزی باید به دو محور توجه ویژه داشت که نخست فقدان ریزش نیروی انسانی حاضر در بازار کار و دوم ارائه مهارت های لازم به نیروی انسانی فاقد کار مهارت است تا توانایی ورود به بازار کار را داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    1 0
    آقای معاون دلیلش این نیست. شما مهارت ندارین که این اتفاقات میافته