۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 367070

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ دکتر جلال الدین امیری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان که در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم هفته سلامت سخن می گفت با اعلام اینکه استان همدان جزء ۳ استان نخست کشور در زمینه استعمال دخانیات شناخته شده است، خاطرنشان کرد: کاهش ۳۰ درصدی مصرف دخانیات در استان همدان بنا بر برنامه‌های پیش‎بینی شده در سند پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر مورد توجه قرار گرفته واجرا شده است.

کاهش ۳۰ درصدی مصرف دخانیات در استان همدان

وی با تأکید بر اینکه خود مراقبتی سبب کاهش بروز بیماری‌های غیرواگیر شده است، گفت: براساس سند پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در استان همدان میزان آمار مبتلایان به بیماری دیابت باید 25 درصد کاهش یابد.
جلال‌الدین امیری افزود: امسال شعار جهانی روز بهداشت از سوی سازمان بهداشت جهانی با عنوان "زندگی سالم، غلبه بر دیابت" نامگذاری شده است که عمده دلیل آن، افزایش مرگ و میرهای ناشی از عوارش بیماری دیابت در جامعه است.
وی از دیابت به عنوان بیماری همه‌گیر نهفته یاد کرد و گفت: دیابت بیماری است که اکثر افراد به آن مبتلا هستند اما از روند رشد بیماری خود اطلاع ندارند و یا نسبت به آن بی‌توجه هستند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: اصلاح رژیم غذایی و تغذیه‌ای، افزایش تحرکات روزانه، کنترل و عدم استعمال دخانیات، تنظیم میزان مصرف چربی و کلسترول، کنترل فشار خون، تشخیص و درمان به هنگام در کنترل بیماری دیابت بسیار مؤثر است.
وی با اشاره به کنترل گسترش بیماری‌های واگیر در جامعه یادآورشد: با وجودی که میزان ابتلا به بیماری‌های واگیر کاهش چشمگیری داشته است اما با تغییر سبک زندگی مردم میزان ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر در حال افزایش است.
امیری با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ خود مراقبتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر اظهار داشت: با تغییر سبک زندگی، استفاده از تغذیه سالم، افزایش فعالیت جسمی، عدم استعمال دخانیات و کنترل فشار خون می‎توان جلوی بروز بسیاری از بیماری‌ها را گرفت.
وی هزینه‌ در بخش بهداشت را سرمایه‌گذاری و مؤثر در کاهش هزینه‌های بخش درمان دانست و تاکید کرد: برای ارتقای سطح بهداشت در جامعه باید از ظرفیت مراکز و شبکه‌های بهداشت و درمان و سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در آخر گفت: براساس سند پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در استان همدان میزان آمار مبتلایان به بیماری دیابت باید 25 درصد کاهش یابد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.