قدس آنلاین/ تکتم بهاردوست : شنبه شب گذشته در ادامه سلسله برنامه‌های نقد و نمایش فیلم‌های گروه هنر و تجربه و در سال جدید، دوستداران هنر هفتم شاهد نمایش و نقد فیلم سینمایی «دو» به نویسندگی و کارگردانی سهیلا گلستانی در محل سینما هویزه مشهد و با حضور این کارگردان بودند.

فیلم شاعرانه در این سال‌ها کم داشته‌ایم

در ابتدای این جلسه گلستانی درخصوص حضور فیلمش در گروه هنر و تجربه گفت: تهیه‌کننده فیلم تشخیص داد که این فیلم در گروه هنر و تجربه به نمایش در بیاید، چون مخاطب برایش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. من هم می‌خواهم فیلمم دیده شود و تجربه این مدت نشان داده که مخاطبان این گروه نگاه خاص‌تری به فیلم‌ها دارند. وی درباره ایده شکل‌گیری فیلمنامه این فیلم افزود: سال‌ها پیش کتابی را می‌خواندم و همان کتاب ایده اولیه نوشتن این فیلمنامه شد. داستان خیلی ساده‌ای داشت، ولی شاید همین سادگی زیادی باعث پیچیدگی‌هایی شده است، به طوری که برخی می‌گویند وقتی فیلم را می‌بینند برایشان سخت است.

 پیچیدگی‌ها را دوست دارم
گلستانی با بیان اینکه من به شخصه پیچیدگی‌ها را دوست دارم، چون فرآیند بعدی آن را دوست دارم، گفت: به نظرم پیچیدگی‌ها باعث نرمش ذهن می‌شود و این قضیه برایم لذت‌بخش است. دوست داشتم در اولین کارم به سراغ روابط پیچیده انسانی بروم و این قضیه هم برایم کاملاً دلیل شخصی داشت.
این کارگردان در پاسخ به اینکه چرا فضای شاعرانه ولی سردی را برای کار انتخاب کرده، گفت: فضای سرد فیلم کاملاً عامدانه بوده است، چون می‌خواستم به قصه تنهایی آدم‌هایی که هر چند به هم نیاز دارند ولی مرتب همدیگر را دفع می‌کنند، اشاره کنم.
وی اضافه کرد: نمی‌دانم، شاید همان‌طور که گفتم قصه خیلی ساده این فیلم باعث پیچیدگی‌هایی شده است و من با تمام وجود از فیلمم دفاع می‌کنم، ولی منکر این هم نیستم که فیلمنامه نواقصی دارد و شاید مشکل اول آن همان پیچیدگی باشد که قبلاً گفتم.

 درون‌مایه شاعرانه فیلم
از گلستانی درباره درون‌مایه شاعرانه فیلمش سؤال شد که او در این‌باره گفت: به نظرم این تم در سال‌های اخیر کمتر در سینمای ما دیده شده است و مخاطبان بیشتر شاهد فیلم‌هایی با فضاهای حادثه‌ای بوده‌اند. برای همین خواستم از فضایی در این کار استفاده کنم که برای مخاطب خسته‌کننده و کسالت‌آور نباشد.
وی درخصوص انتخاب بازیگران این فیلم نیز گفت: من برای انتخاب بازیگران تقریباً فرآیند طولانی داشتم، ولی برای انتخاب پرویز پرستویی چون پیش از این سابقه بازی در کنار ایشان را داشتم و با توجه به شخصیت «بهمن» فکر کردم او بهترین انتخاب است. پرستویی هم بعد از مطالعه فیلمنامه برای حضور در آن ابراز رضایت و علاقه‌مندی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.