قدس آنلاین/ سینا حسینی: با کناره گیری رسمی و نیمه رسمی سرمایه گذاران بخش خصوصی از حضور در فعالیت‌های حرفه‌ای خراسان رضوی، این دغدغه و نگرانی برای اهالی ورزش به وجود آمد که سال پیش رو برای نمایندگان استان، سال سخت و دشواری خواهد بود که ممکن است معضل نبود سرمایه‌گذار به غیبت نمایندگان استان در لیگ‌های معتبر کشور ختم شود.

امسال، سال سختی برای ورزش خراسان رضوی است

ابراز نگرانی رئیسان هیأت‌های ورزشی در گفت‌وگو با اهالی ورزش و رسانه نشان می‌دهد، کابوس بی پولی خواب را از چشمان مدیران لایه‌های میانی گرفته است، اما با این وجود هنوز کور سوی امید برای آن‌ها وجود دارد که با ورود و حمایت مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان، مشکل سرمایه‌گذار حل و فصل شود، اما از شرایط موجود پیداست که دستان مسؤولان ارشد ورزش خراسان رضوی نیز در این مقطع خالی است چون اگر آن‌ها به جمع‌بندی ایده آلی برای حکمفرما شدن آرامش در فضای ملتهب ورزش استان رسیده بودند، حضور قطعی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه باشگاهداری را مطرح می کردند تا بخشی از نگرانی‌های اهالی ورزش برطرف شود.
نخستین فردی که در این میان می تواند اطلاعات قابل قبولی را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی است،اما مدیرکل به دلیل شرکت در جلسه کمیسیون ماده 27 و شورای معاونان نتوانست پاسخگوی پرسش‌های ما باشد، به همین دلیل به سراغ معاون ورزشی مدیرکل رفتیم تا شاید پاسخ برخی پرسش‌های موجود در این پرونده را از زبان او بشنویم.
 نگرانی‌ها در ارتباط به کوچ گروهی سرمایه گذاران از حوزه ورزش در سال جدید به شکل قابل توجهی افزایش یافته است و اظهارنظرهای رئیسان هیأت‌های ورزشی و برخی مدیران ورزشی نشان می دهد، سال سختی پیش روی ورزش خراسان رضوی قرار گرفته است،

اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی امور ورزشی در این ارتباط چه برنامه‌ای دارد؟
این داستان جدیدی نیست، ورزش خراسان رضوی در سال‌های اخیر همیشه با چنین معضلی روبه‌رو بوده و هر سال در پایان مسابقات لیگ برتر و آغاز لیگ جدید، این چالش نبود سرمایه‌گذار وجود داشته است، به همین دلیل نمی‌توانیم از این مشکل به عنوان یک مشکل جدید نام ببریم، اما در نهایت با مذاکرات و پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان، این موضوع برطرف شده و خوشبختانه نمایندگان ورزشی استان در لیگ‌های معتبر حرفه‌ای حضور داشته‌اند.


 شما اعتقاد دارید که در سال جدید هم همین اتفاق روی خواهد داد و مشکلی بابت نبود سرمایه گذار وجود نخواهد داشت؟
من نباید در این ارتباط توضیحی بدهم، چون مسؤولیت اصلی برعهده مدیرکل است، به همین دلیل از شما می خواهم با مدیرکل در این ارتباط حرف بزنید، چون اطلاعات او کامل است و به طور قطع با مذاکرات و پیگیری‌هایی که مدیر کل انجام داده است، این معضل برطرف می شود.


 با این وجود در آخرین گفت و گویی که سال گذشته با هم داشتیم، شما به صراحت اعلام کردید که باید به صورت ویژه به موضوع فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی رسیدگی شود، چون هیچ ارگان دولتی قادر به سرمایه‌گذاری در این حوزه نیست؟
کاملاً درست است و همچنان هم این حرف را تکرار می کنم، اما تا زمانی که بخش خصوصی پاسخ قطعی را ندهد، نه من و نه هیچ یک از مسؤولان نمی‌توانیم از حضور آن‌ها مطمئن شویم. استان خراسان رضوی مثل استان‌های دیگر نیست که از حمایت‌های دولتی به شکل ویژه برخوردار باشد. در برخی استان‌ها صنایع دولتی برای حمایت از تیم‌های ورزشی وارد کار می‌شوند، اما ما با تنگناهای زیادی روبه‌رو هستیم. بخش دولتی در استان هیچ حمایتی از ورزش نمی‌کند، به همین علت همه نگاه‌ها به بخش خصوصی دوخته شده است و مشکلات به قدری زیاد است که نمی‌توانیم با صراحت بگویم که مشکلی نیست. مشکل وجود دارد، اما با تمام تلاش سعی می کنیم این موارد را مدیریت کنیم تا ورزش خراسان از این اتفاق آسیب نبیند.
 پس براستی باید سال جدید را یک سال سخت و طاقت فرسا برای ورزش خراسان نامگذاری کنیم، سالی که ممکن است با بحران‌های زیادی همراه باشد.
کاملاً درست است. سال 95، سال بسیار سختی خواهد بود و اداره کل ورزش و جوانان استان قادر به حمایت مالی نیست، یعنی قانونگذار به ما چنین اجازه‌ای را نداده است. از طرفی بحران هایی که برای بنگاه‌های اقتصادی و عمرانی به وجود آمد، شرایط را دشوار کرد، به همین منظور نمی‌توان آینده را بدون مشکل ارزیابی کرد. تیم‌های حرفه‌ای نیازمند بودجه حرفه‌ای هستند، از این رو نمی‌توان با بودجه‌های آماتور انتظار زیادی داشت از این رو باید حامیان مالی و سرمایه گذاران قوی و قدرتمندی را پیدا کنیم.


 با این تفاسیر ممکن است از تعداد تیم‌های خراسان رضوی در لیگ‌های حرفه‌ای کاسته شود، چون سرمایه گذار وجود نداشته است؟
امیدوارم این اتفاق رخ ندهد و تمام تیم‌های ورزش خراسان که در لیگ‌های حرفه‌ای حضور دارند، با قدرت در مسابقات جدید خود حضور داشته باشند، اما ممکن است به دلیل نبود سرمایه‌گذار، تیمی هم موفق به حضور در مسابقات نشود. از طرف اداره کل اطمینان داشته باشید که از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد، اما باید به این باور برسیم که تنها تلاش و خواست ما در این میان اثرگذار نیست، بلکه بخش خصوصی هم باید به سرمایه‌گذاری رغبت داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.