یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: صحبت‌های اخیر جان کری مصداق برجام دو است، چراکه آنها با تهدید از ضرورت اینکه ایران باید در روند صلح یمن و سوریه پای مذاکره بیاید و در عین حال دست از اقدامات خود در منطقه بردارد سخن می‌‌گویند.

مواضع اخیر «جان کری» مصداق برجام ۲ است/ برجام صرفاً درباره یک مورد بوده و تکرار نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای گام دوم آمریکا پس از توافق هسته‌ای اظهار داشت: در زمانی که مذاکرات ایران برای مسئله برجام با طرف‌های غربی ادامه داشت، این نگرانی بود که مذاکره با غربی‌ها و ایالات متحده منجر به این شود که ذهنیتی در داخل و خارج از کشور به وجود بیاید که ما به جز بحث هسته‌ای در خصوص مسائل دیگری از جمله مسائل منطقه می‌توانیم، مذاکره کنیم.

ایمانی ادامه داد: با توجه به این نگرانی‌ها، مقام معظم رهبری در موارد متعددی تذکر دادند که مذاکره ما با آمریکا صرفا در مسئله هسته‌ای است چراکه عده‌ای این شبهه را داشتند که پس از توافق هسته‌آی می‌توانیم پروژه‌های جدیدی با غرب در زمینه مسائل منطقه و حتی دفاعی کلید بزنیم. 

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه پس از امضای برجام صحبت‌هایی در خصوص گام دوم و استفاده از مدل برجام برای سایر موضوعات مطرح شد، افزود: صحبت‌های اخیر جان کری ادامه‌دهنده همان روند است که می‌خواهند این بار با تهدید کردن و خط و نشان کشیدن راهی را با ایران باز کنند تا بتوانند درباره مسائل سوریه، یمن و قدرت موشکی کشورمان به مذاکره بپردازند. 

وی با تاکید براینکه پاسخ دقیق این مواضع غربی‌ها و آمریکا در سخنان نوروزی رهبر انقلاب داده شد، گفت: صحبت‌های اخیر جان کری مصداق برجام دو است، چراکه آنها با تهدید از ضرورت اینکه ایران باید در روند صلح یمن و سوریه پای مذاکره بیاید و در عین حال دست از اقدامات خود در منطقه بردارد سخن می‌‌گویند بنابراین جریانی در داخل و خارج از کشور یک حرف واحد را مطرح می‌کند.

ایمانی با اشاره به مواضع برخی افراد در داخل که معتقدند ما باید در زمینه‌های غیر هسته‌ای نیز با غرب مصالحه کنیم، یادآور شد: این مسئله با اهداف سیاسی ما مغایر است و جایی برای مذاکره درباره مسائل دفاعی و منطقه‌ای وجود ندارد چراکه مذاکرات برجام صرفا درباره یک مورد بوده و تکرار نمی‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.