قدس آنلاین - لرستان: معاون هماهنگی و اقتصادی و توسعه نیروی انسانی استاندار لرستان در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان از جهت گیری تولید در استان به سمت صادرات گرایی خبر داد.

تولید در استان با هدف صادرات گرایی صورت می گیرد

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، معاون استاندار گفت: بر اساس طرح آمار گیری نیروی کار در کشور ، نرخ بیکاری از 6/10به 11 درصد رسیده است.

 مهرداد غضنفری اظهار داشت :از نظر نرخ بیکاری استان لرستان  به یک بهبود پنج  پله ای کاهش بیکاری رسیده ایم  بطوریکه نرخ بیکاری از 9/14دهم درصد به 3/13 دهم درصد در سال 94رسید که این کاهش /16 دهم درصدی حاصل اقدام و عمل بوده است.

وی تصریح کرد :این نرخ مشارکت با تاکید مستمر استاندار لرستان بوده و هیچ توسعه ای اتفاق نمی افند مگر با مشارکت و محوریت بخش خصوصی در استان.

معاون هماهنگی و اقتصادی و توسعه نیروی انسانی استاندار لرستان با اشاره به مشارکت در سایر زمینه های گردشگری ،تولیدی و خدمکاتی گفت:در بخش کشاورزی و تولید گندم  که یک مسله استراتژیک برای کشور است ،لرستان در سال 92 با مصرف بالای 225هزار تن گندم 220هزار تن تولید داشته  که این میزان در سال  93به 327 هزار تن و در سال 94 به 345 هزار تن افزایش یافته است که امید می رود در سال 95 به تولی 400هزار تنی برسیم.

غضنفری با بیان اینکه در بحث سرمایه گذاری پس از برجام دو سرمایه گذاری خارجی محقق شده در کشور در رلرستان انجام شد،افزود: با مشارکت شرکت هلندی در کشت و صنعت لرستان کار گلخانه ای انجام و تولیدات آن آبان ماه سالجاری به کشور روسیه انجام می شود که این خود یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

 وی به بخش سرمایه گذاری در بخش شیلات استان اشاره کرد و گفت: بیشتر جهت گیری تولید در استان به سمت صادرات گرایی است.غضنفری تاکید کرد :در بحث سرمایه گذاری  در حوزه اشتغال از نظر کمی با رشد 30 درصدی مواجه هستیم که برای حفظ تعادل در توسعه استان سالیانه سه تا چهار میلیارد تومان سرمایه گذاری باید صورت گیرید.

معاون هماهنگی و اقتصادی و توسعه نیروی انسانی استاندار لرستان عنوان کرد:80درصد تامین سرمایه برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال باید به سمت بخش خصوصی سوق پیدا کند که در این راستا سهم بانکها باید مشخص باشد.

وی در پایان پایان با اشاره به پیشنهاد انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: پیشنهاد شده است  تا استان لرستان به عنوان پایلوت  اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب شود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.