۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 367302

کفش های ما در کوچه و خیابان با انواع آلودگی ها در تماس است. اگر کفش ها را داخل منزل بیاوریم، این آلودگی ها همه جا انتقال می یابد و زمینه ساز بیماری های مختلف می شوند.

آلودگی های عجیب کفش ها!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از Ameliore ta sante.fr ؛ بیرون آوردن کفش ها قبل از ورود به منزل به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و راحتی در برخی جوامع آسیایی مانند ایران و ژاپن رایج است. البته در این صورت افراد احترام خاصی برای محیط خصوصی زندگی قائل اند.

شاید عجیب به نظر برسد اما کفش ها آلوده به میلیون ها باکتری و میکروارگانیسم هستند که می توانند زمینه ساز بیماری های مختلف شوند به خصوص اگر سیستم ایمنی بدن نیز ضعیف باشد.

تحقیقات نشان می دهد تقریبا طی دو هفته، کفش ها حدود 420 هزار باکتری را از محیط بیرون جمع می کنند. 27% این باکتری ها از نوع E.coli هستند که در روده انسان و حیوانات جای می گیرد و عامل بیماری های گوارشی مانند اسهال مزمن می شود.

همچنین از بین دیگر میکروارگانیسم های کفش ها باید به Klebsiella pneumonia و Serratia marcescens نیز اشاره کرد که اولی عامل عفونت های سیستم ادراری، ذات الریه و دیگر بیماری های بافت های نرم است و دیگری زمینه ساز ورم ملتحمه، التهاب قرنیه و در بعضی موارد مننژیت و اندوکاردیت ( التهاب بافت درونی قلب) می شود. زمانی که آنتی کورهای سیستم دفاعی بدن به اندازه کافی نباشند، این باکتری ها به بدن حمله می کنند و عوارض جدی ایجاد می کنند.

البته احتمال انتقال این باکتری ها از طریق کفش پایین است و در صورت تماس مستقیم با دهان یا زخم باز ایجاد می شود.

بیرون گذاشتن کفش ها بیرون از محیط داخلی منزل می تواند تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از انتقال این آلودگی ها داشته باشد.

ترجمه: مریم السادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.