۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: 367390

طوفانی با حرکت آرام منطقه خاورمیانه را در طول هفته جاری تحت تاثیر قرار خواهد داد.

طوفان به همراه سیل برق‌آسا در خاورمیانه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، براساس گزارش سایت accuweathe طوفان به همراه سیل برق‌آسا خاورمیانه را هدف گرفته است.
طوفانی با حرکت آرام منطقه خاورمیانه را در طول هفته جاری تحت تاثیر قرار خواهد داد. منطقه تحت تاثیر این طوفان در محدوده عراق و غرب ایران تا عربستان و یمن گسترش خواهد یافت. از آنجا که ناحیه کم فشار در این هفته از غرب دریای مدیترانه به سمت شمال خلیج فارس در حال جابه‌جایی است، طوفان گسترده در سرتاسر این منطقه رخ خواهد داد و بارش سهمگین موجب سیلاب‌های برق‌آسا در چندین منطقه خواهد شد.
درحالی که در اوایل هفته بارش و رگبارهای همراه با صاعقه به وقوع می‌پیوندند، بیشترین ریسک وقوع سیلاب از سه شنبه تا پنجشنبه خواهد بود. مناطق فراوانی از ترکیه تا عربستان در معرض بارش‌ها و رگبارهای شدید هستند، اما دو منطقه از ریسک سیلاب بیشتری برخوردارند.
همچنین منطقه نخست از مکه تا صنعا گسترش خواهد یافت و در روز سه شنبه و شب آن رگبارهای شدیدی در حوالی مکه اتفاق خواهد افتاد که موجب سیل در خشکه رودها و مناطق پست مستعد سیلاب خواهد شد و وقوع تگرگ همراه با بادهای شدید را محتمل خواهد بود.
وقوع سیلاب می‌تواند ناگهانی باشد بنابراین ساکنین منطقه باید نسبت به شرایط اطراف خود هوشیار باشند و از رانندگی در مناطق مستعد سیلاب پرهیز کنند. در روز پنجشنبه سیلاب به همراه رگبارهای شدید به سمت جنوب متمایل شده و به صنعا خواهد رسید.
دومین منطقه تحت تاثیر سیل از عراق تا غرب ایران خواهد بود. بارش‌های سنگین و رعد و برق از دوشنبه و سه شنبه موجب وقوع سیلاب ضعیفی در مناطق پراکنده‌ای خواهد شد.
با نزدیک شدن ناحیه کم فشار از چهارشنبه تا پنجشنبه، تهدید سیلاب در مناطقی مانند بغداد و بصره افزایش خواهد یافت. رگبارهای شدید احتمالاً می‌توانند موجب بارش سریع 25 تا 50 میلیمتری شوند که این امر احتمال وقوع سیل را افزایش خواهد داد. در مناطق کوهستانی ایران، میزان بارش می‌تواند تا 100 میلیمتر هم برسد.
با توجه حرکت آرام این طوفان، رگبارهای شدید ممکن است به صورت پراکنده در انتهای هفته جاری ادامه یابد. هر چند احتمال وقوع سیلاب با تضعیف قدرت آن کاهش خواهد یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.