رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی نسبت به تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات آزمایشگاه‌های پزشکی هشدار داد و گفت: هر روز با تعطیلی تعدادی از آزمایشگاه‌های پزشکی در کشور مواجه هستیم.

تاخیر هشت ماهه بیمه‌ها در پرداخت مطالبات آزمایشگاه‌های پزشکی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، دکتر بهزاد پوپک روز دوشنبه در نشست خبری نهمین کنگره بین‌المللی و چهارمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که قرار است از ۳۱ فروردین تا سوم اردیبهشت در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار شود، اظهار داشت: در کنگره امسال ۲۲ محور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به دستاوردهای علوم آزمایشگاهی در حوزه پزشکی افزود: چهارمین جشنواره حکیم جرجانی همزمان با برپایی کنگره برگزار می‌شود که در آن از مقالات برتر و کارکنان برتر آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی تقدیر به عمل می‌آید.
پوپک همچنین از برپایی نکوداشت دکتر حمیدرضا کازرونی مجری و بنیانگذاری آزمایش‌های غربالگری نوزادان در استان فارس و ایران خبر داد و گفت: در کنگره امسال میزبان ۱۹ شرکت دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی هستیم.
وی در ادامه به مشکلات آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: نگرانی جدی ما دریافت تعرفه‌ای است که با قیمت تمام شده تعادل خوبی ندارد.
پوپک ادامه داد: علاوه بر تعرفه‌ها، بیمه‌های پایه نیز بدهی خودشان را به موقع پرداخت نمی‌کنند و برنامه روشنی هم برای پرداخت آن ندارند.
رئیس کنگره بین‌المللی و کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاه تشخیص پزشکی ایران بدون اسم بردن از بیمه‌ها اظهار داشت: بزرگترین سازمان بیمه‌ای در کشور آخرین پرداختی خود را که مربوط به تیرماه ۹۴ بود، در شب ۲۸ اسفند به حساب آزمایشگاه‌ها واریز کرد که در آن موقع امکان استفاده از آن برای آزمایشگاه‌داران وجود نداشت.
وی با انتقاد از تاخیر هشت ماهه بیمه‌ها در پرداخت مطالبات آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی تاکید کرد: وقتی گلایه‌های خود را با سازمان‌های بیمه‌گر مطرح می‌کنیم با این جمله مواجه می‌شویم که فعلا بودجه نداریم.
پوپک با عنوان این مطلب که آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی بخش خصوصی در ایران صرفه اقتصادی ندارد، افزود: بیش از صدهزار نفر فقط در آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی مشغول کار هستند که مشکلات مالی آنها را آزار می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.