یک مدرس و قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: اقدام مقام معظم رهبری در دیدار و رسیدگی مداوم به مشکلات خانواده‌ شهدا باید الگوی تمام مسئولان باشد و در این راستا جامعه قرآنی باید تلاش بیشتری را درباره خانواده شهدای قرآنی داشته باشند.

تأسی به رهبری در رسیدگی به خانواده شهدا

به گزارش قدس آنلاین،علی‌اکبر ملکشاهی، مدرس و قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا،با بیان اینکه اقدام مقام معظم رهبری در سرکشی دائمی به خانواده شهدا باید الگوی تمام مسئولان باشد، عنوان کرد: لازم است مسئولان جامعه قرآنی در شناسایی و رفع مشکلات خانواده شهدای قرآنی مشارکت کنند و این اقدام را رسالت و وظیفه خود بدانند.

ملکشاهی افزود: سنت رسیدگی و سرکشی به خانواده شهدا از زمان پیامبر اسلام(ص) انجام می‌شد و رسول اکرم گروه‌هایی را مامور کرده بودند که به امور خانواده شهدا رسیدگی دائمی داشته باشند.

این مدرس قرآن کریم گفت: این امر درباره شهدای قرآنی که در زندگی خود قاری، استاد و مهمتر از این موارد عامل به قرآن کریم بوده‌اند، دارای اهمیت بیشتری است و رسالت مسئولان نسبت به خانواده آنها سنگین‌تر است.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در طول ماه چندین برنامه دیدار با خانواده شهدا را به طور جدی دنبال می‌کنند، افزود: ایشان رسیدگی به خانواده شهدا را برای خود فریضه دانسته‌اند و مسئولان نیز باید به ایشان تأسی کنند و حرکت بزرگ سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ را در روشن کردن چراغ تشکیل ستاد شهدای قرآنی دنبال کنند.

وی گفت: من خود را مدیون خون شهدای قرآنی می‌دانم، چون این افراد بزرگترین سرمایه، یعنی جان‌شان را تقدیم قرآن و نظام جمهوری اسلامی کرده‌اند و اگر کارهای روزمره را به دیدار با خانواده شهدای قرآنی ترجیح دهیم کوتاهی کرده‌ایم. دیدار با خانواده شهدای قرآنی و تلاش برای رفع مشکلات آنها حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. البته این خانواده‌ها طبع بلندی دارند، ولی این امر از وظیفه ما کم نمی‌کند.

ملکشاهی با تاکید بر اینکه حضور صرف مسئولان در دیدارها کافی نیست و باید اقدامات دیگری نیز برای خانواده شهدای قرآنی انجام شود، افزود: متولیان امر شناسایی شهدای قرآنی باید با بنیاد شهید و امور ایثارگران هماهنگ باشند و تلاش کنند به راهکارهایی قانونی برای کمک مالی به خانواده‌های شهدای قرآنی که دارای مشکلاتی هستند برسند.

این مدرس قرآن کریم گفت: امیدواریم بانک اطلاعاتی شهدای قرآنی کشور تکمیل شود و ستاد شهدای قرآنی با حضور فعال شخصیت‌های حقیقی و حقوقی رسمیت بیشتری پیدا کند.

وی تاکید کرد: خداوند در آیه چهار سوره محمد(ص) می‌فرماید «وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ ﴿۴﴾» که اشاره آیه به باقی ماندن اجر شهید در نزد پروردگار است. ما باید از فرصت فراهم شده در ستاد شهدای قرآنی برای نزدیک شدن به آرمان‌های شهدا استفاده و ویژگی‌های آنها را برای نسل جوان تبیین کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.