قدس آنلاین- یزد : استاندار یزد با اشاره ضرورت استفاده از تکنولوژی جدید در راستای مدیریت بحران بی‌آبی، گفت: روند خشکسالی‌های اخیر تهدید بزرگي برای استان یزد است

خشکسالی‌های اخیر تهدید بزرگي برای استان یزد است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سیدمحمد میرمحمدی در نشست مدیریت بحران استان یزد با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی و آموزش اقشار مختلف جامعه در راستای مدیریت بحران، اظهار داشت : سابقه آبیاری ‌کوزه‌ای نشانه وجود دوره‌های متعدد خشکسالی و استفاده از سیستم ویژه آبیاری آب و هوای خشک در استان یزد است.

وی بحث آب را مهمترین موضوع در حوزه مدیریت بحران استان یزد دانست و افزود: برنامه‌ریزی برای تأمین آب مورد نیاز دو حوزه‌ کشاورزی و شرب، از جمله مهمترین برنامه‌های مدیریت بحران در استان است.

استاندار روند خشکسالی‌های اخیر را‌ تهدیدی بزرگ برای استان عنوان کرد و گفت : تدوین برنامه‌های اجرایی با هدف مدیریت بحران بی‌آبی استان یزد،‌ مستلزم تهیه آمار کامل و دقیق از وضعیت فعلی قنات‌های زنده و خشک شده‌ي استان است.

وی‌ خشک‌شدن چهار هزار هکتار از باغات استان یزد را از جمله آسیب‌های عدم آموزش‌ کافی در مورد نحوه مصرف آب در بحران کم آبی دانست و خاطرنشان ساخت : خشک شدن باغات به صورت جداگانه، نشانه عدم توزیع مناسب آب بین باغات استان است.

میرمحمدی با اشاره به روند نزولی بارندگی در استان یزد، افزود: برگزاری جلسات آموزشی در راستای نحوه مصرف منابع زیرزمینی نقش مهمی در اجرای روند مدیریت بحران آب در استان یزد ایفا می‌کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.