پیشنهاد سردبیر

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تاکید کرد همان کسانی که مانع پر خلأ ریاست‌ جمهوری و حل این پرونده هستند، همان‌ها با بررسی قانون انتخابات مخالفت می‌کنند.

ماهیت اخلال‌گران و مانع‌تراشان در صحنه سیاسی لبنان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان ابراز عقیده کرد تمام کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند، می‌ دانند که پرونده‌هایی که چهار هفته از آن گذشته و برخی پرونده دو ماه از آن گذشته و حل نشده است که بهترین مثال در این زمینه رسوایی زباله‌ها است که از چهار ماه پیش همچنان وجود دارد تا حشرات به بیروت هجوم بیاورند و به مردم آن زیان برسانند.

رعد افزود همچنین باید به رسوایی اینترنت غیر قانونی اشاره کرد و گفت ما می‌بینیم که دولت غایب است و نمی‌‌داند چه چیزی رخ داده و هیچ کس چیزی نمی‌داند، آنگاه برخی از ما می‌پرسند چرا بازخواست نمی‌کنید؟ پاسخ ما این است که دولت لبنان طوری عمل می‌کند که قابل بازخواست نیست.حرف‌های زیادی درباره این رسوایی و لزوم حفظ بیت المال گفته شده، در حالی که ما می‌بینیم که مقصران و کسانی که در این رسوایی دست دارند، موازنه طایفه‌ای درباره آنها اعمال می‌شود و به همین مسئله موضوع را پیچانده‌اند و دور زده‌اند، متاسفانه باید گفت در کشور ما گویا دستگاه قضایی وجود ندارد.
وی گفت ما در میز گفت‌وگو برای ایجاد نقاطی تلاش می‌کنیم که درباره بازسازی کشورمان به شکلی تفاهم کنیم که مردم بتوانند همه مسئولان را مورد بازخواست و سئوال قرار دهند به طوری که پنج یا 6 مورد است که باید بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری قطعی شود.
وی ریاست جمهوری، دولت، پارلمان، نیروهای امنیتی و قانون انتخابات را از جمله مسائلی دانست که باید در آن توافق به دست آید.
رئیس فراکسیون پارلمانی حزب الله خاطر نشان کرد کسانی که از بررسی قانون انتخابات طفره می‌روند و فرار می‌کنند، می‌خواهند هر طوری که دوست دارند رئیس جمهور را انتخاب کنند و سپس از بقیه مسائل شانه خالی کنند و کشور را به حال خود رها کنند.
رعد گفت هیچ کس در برابر پر کردن خلاء ریاست جمهوری مانع تراشی نمی‌کند مگر کسانی که خواهان بررسی قانون انتخابات نیستند و این مسئله را به صراحت گفته‌اند که تنها زمانی که رئیس جمهور انتخاب شود، قانون انتخابات را بررسی می‌کنند.
وی افزود چه تضمینی وجود دارد که  اگر رئیس جمهور را انتخاب کنیم، این افراد (اشاره به جریان 14 مارس) قانون انتخابات را بررسی کنند،در واقع باید گفت آنها می‌خواهند قدرت را به تنهایی در انحصار خود داشته باشند و هر جور که دوست دارند بر اساس امیال و خواسته‌های خود بدون هرگونه بازخواست رفتار کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.