قدس آنلاین / ساری / عباس مهدوی : امیررضا بارانی و امیرحسین خوشبین دو کودک مبتلا به بیماری قلبی و سرطان هستند که برای اولین بار به زیارت علی بن موسی الرضا (ع) رفتند. زیارتی از جنس مهربانی که به مدد نوعدوستی انسانهای خوب فراهم شده است.

فرشته ها به زیارت رفتند

"انجمن خیریه همیاران زندگی" که طرح «آرزوهای من» را برای برآورده کردن آرزوهای کودکان مبتلا به سرطان بدسرپرست و بی سرپرست اجرا کرده است، این بار توانسته با همت افراد نوع دوست توفیق زیارت حرم امام مهربانی  را نصیب این دو کودک و خانواده شان کند.

امیررضا و امیرحسین قبل از سفر به مشهد مقدس و پابوسی امام رضا (ع)  با ماجراهایی روبرو بودند که به زندگی شان رنگ و بوی دیگری بخشید .ماجراهایی سرشار از دغدغه و نوعدوستی که یکی پس از دیگری منجر به تحقق آرزوهایشان شد.

 

نوجوانی که در برابر سرطان سان می دهد

امیرحسین خوش‌بین پسر ۱۳ سالهٔ قائم‌شهری همچون نامش به زندگی خوش‌بین است اما سرطان گوارش پنج سال او را از درس و مدرسه دور کرده است.

پدر امیرحسین، فوت شده و مادرش هم کارگری می‌کند تا مخارج درمان امیرحسین را تامین کند.

با مادرش در خانه ای استیجاری در بهشتی محله شهرستان قائمشهر زندگی می کند. استعداد عجیبی در پینگ پنگ دارد و آرزویش حضور در یگان ویژه و نوپو است.

فرمانده یگان ویژه وقتی از آرزوی امیر حسین باخبر می شود، تصمیم می گیرد تا عملیات مهربانی را برای شادی قلب کوچک امیر حسین اجرا کند.

سرهنگ یحیایی و نیروهایش با تمام توان روز خاطره انگیزی را برای امیر حسین رقم می زنند و هیچ چیز برایش کم نمی گذارند.

"نوپو" دریچه ای نو به امیرحسین هدیه می کند و فرهنگ انسانیت و مهربانی با سرهنگ و همکارانش ظهور و بروز می یابد.

جمعی به خط شدند و گوش به فرمان امیرحسین دادند. امیرحسین سوت زد تا یگان، مانور را شروع کند. سان دید و  به میدان، آزاد داد و رژه را به پایان برد و در همه این مراحل، سرهنگ یحیایی، در کنار امیرحسین بود و او را همراهی می‌کرد.

 

قلب کوچکی که در حرم جا ماند

اسمش امیررضاست. پسربچه ی شش ساله ی ساروی با جثه ای ریز اما تا دلتان بخواهد باهوش و زبل..

مثل همه ی هم سن و سالانش شیطنت هایی دارد به اقتضای سنش اما با این تفاوت که باید همواره مراقب خود باشد چراکه قلب کوچکش با کمک باتری منظم می زند. با بدن نحیفش باید هر سه ماه برای شارژ باتری قلبش به بیمارستان رفته و سختی اش را توام با هزینه بالای درمان تحمل کند.

جثه اش از تمام هم کلاسی هایش کوچک تر است. با خانواده اش در اتاق کوچکی زندگی می کند. پدر و مادر زحمت کش او سرایدار باغ مرکبات هستند. باغی که سهم امیررضا از آن فقط بازی های کودکانه در میان درختانش است.

دیدار با سعید معروف عضو تیم ملی والیبال ایران و بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس اولین آرزوی امیررضاکوچولو بود که به خوبی محقق شد.

برگزاری بازی فوتسال بین تیم های منتخب شهروند ساری و میلان ساری با بازی علی اکبر و امیرحسین (کودکان مبتلا به سرطان ) و امیررضا دومین برنامه ی انجام شده توسط انجمن همیاران زندگی در اجرای پروژه ی آرزوهای من بود.

نمایشگاه گروهی عکس «آرزوهای من» با هدف فروش آثار برای کمک به کودکان مبتلا به سرطان نیز از دیگر برنامه هایی بود که با حضور امیررضا و امیرحسین بعنوان میهمانان ویژه در گالری سوره حوزه هنری مازندران برپا شد.

 

خیرانی که "حج فقرا" انجام می دهند

ماجراهای امیر حسین و امیرضا و تلاش برای تحقق آرزوهایشان بازتاب خوبی داشت.

مدیرعامل خیّر یک گروه صنعتی که چند سالی است بخشی از درآمد این مجموعه را به تحقق آرزوی کسانی که در حسرت زیارت حرم علی بن موسی الرضا (ع) به سر می برند اختصاص داده است پس از مطلع شدن از زندگی این دو کودک تصمیم می گیرد تا پازل مهربانی را تکمیل کند.

مهدی رحیمی مدیرعامل گروه این گروه صنعتی می گوید: با توجه به اینکه افراد زیادی در کشور هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی هنوز نتوانستند برای زیارت آقا امام رضا(ع) به مشهد مقدس سفر کنند، از سال 91 تاکنون اقدام به اجرای طرح حج فقرا نموده ایم.

وی یادآور می شود: در ادامه اجرای این طرح بصورت اتفاقی با امیررضا بارانی و  امیرحسین خوشبین آشنا شدیم و آنها هم اکنون به همراه خانواده شان برای زیارت موسی الرضا(ع) در مشهدمقدس حضور دارند.

رحیمی با اشاره به اینکه گروه صنعتی GMK از سال ۹۱ تاکنون ، ۲۵ درصد درآمد سالانه خود را به اجرای طرح «حج فقرا» اختصاص داده است اضافه می کند: با توجه به اینکه افراد زیادی در کشور هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی هنوز نتوانستند برای زیارت آقا امام رضا(ع) به مشهد مقدس سفر کنند، اقدام به این کار کرده ایم.

مدیرعامل گروه صنعتی GMK با بیان اینکه این طرح برای سه دسته از افراد اجرا می شود، می افزاید: گروه اول افراد ۵۵ سال به بالا که به دلیل مشکلات مالی تاکنون نتوانستند به مشهدالرضا سفر کنند، گروه دوم ویژه سالمندان و گروه سوم نیز کودکان و نوجوانان سرطانی هستند که به صورت رایگان از سراسر کشور به مشهد سفر خواهند کرد.

گفتنی ست: امیر حسین و امیرضا میهمان ویژه یازدهمین جشنواره  بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) خواهند بود که مرداد امسال در مازندران برگزار می شود. میهمانانی که از احساس ناب خود در حرم امام مهربانی سخن خواهند گفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.