به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ اکبر سوری ، مدیركل بهزیستی استان همدان علت بازگشت معتادان بهبود یافته به سمت مصرف مواد مخدر را نبود چرخه حمایتی مطلوب از این افراد اعلام كرد و گفت: ۹۰درصد معتادان بهبود یافته استان مجددا به دامن اعتیاد ومصرف مواد مخدر بازمی گردند چرا که پروتكل های درمانی به صورت ناقص اجرایی شده و از معتادان بهبود یافته از طرف جامعه و خانواده حمایتی صورت نمی گیرد.

۹۰ درصد بهبود یافتگان از دام اعتیاد دوباره به دامن اعتیاد برمی گردند!؟

وی افزود: باید با مورد توجه قرار دادن این مساله با اهمیت هر ساله شمار زیادی از معتادان را از دامن اعتیاد رهایی داد.
سوری تاکید كرد: درحالی كه كیفی سازی فعالیت كمپ ها و مراكز ترك اعتیاد مدنظر است ولی درآمد آنها كفاف مخارج را نداده و بسیاری از مراكز درمانی ورشكسته شده یا پروتكل درمانی را انجام نمی دهند.
وی تصریح کرد: هزینه پذیرش هر معتاد از سه میلیون و 500 هزار ریال به شش میلیون و 500 هزار ریال افزایش یافته كه 500 هزار ریال آن در قالب یارانه پرداخت می شود، ولی با توجه به مشكل مالی،  معتادان از پرداخت سه میلیون و 500 هزار ریال عاجز بوده و با این وجود چگونه می توانند رقم پیش بینی شده در سال جاری را پرداخت نمایند.
مدیركل بهزیستی استان همدان بالاترین حمایت از معتادان بهبود یافته را بازگرداندن هویت اجتماعی و ایجاد زمینه اشتغال برای آنها دانست در حالیكه تسهیلات و اعتبار بانكی برای اشتغال این طیف پیش بینی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از سهم بانكی بهزیستی برای ایجاد اشتغال خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست و افراد معلول و ناتوان هزینه می شود كه بعلت در نظر نگرفتن سهمی برای معتادان بهبود یافته از این محل به این طیف تسهیلات پرداخت می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.